Forbedringer ved andelslån

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • RedaktionenForfatter
    Indlæg
  • #87519
    RedaktionenForfatter

    Hej Andelsgut

    Det er ret forskelligt fra bank til bank og afhænger ganske meget af din økonomi.

    Flere steder vil man som udgangspunkt kun låne ud til de første 80 % af andelskronen. Resten skal så finansieres med forbrugslån eller lignende.
    Hos de større pengeinstitutter som f.eks. DB, Nordea eller Jyske Bank, kan du sikkert få 100% finansiering af både andel og forbedringer, men det bliver sikkert uforholdsmæssigt dyrt i stiftelse og rente (jeg kan tage fejl. Det undskylder jeg på forhånd).
    Normalt ville jeg anbefale dig en af de mindre sparekasser eller en af internetbankerne (Skandiabanken eller Basisbank).
    Af dem er det dog umiddelbart kun Basisbank som laver 100 % finansiering af både forbedringer og andel. De er dog også ganske hårde i deres kreditvurdering. Til gengæld er renten ret lav – pt. 5,5 % og gebyrene er heller ikke voldsomme.
    Skandiabanken vil låne ud til 80% af andelen og 60 % af eksisterende forbedringer op til 75.000 kr. Her er renten ligeledes lav og det er uden gebyrer til banken.
    Begge steder skal man være opmærksom på at det som udgangspunkt er selvbetjeningsbanker.
    Jeg tror umiddelbart at basisbank bedste dækker dit behov.

    Jeg håber du kan bruge dette.

    /Bjorno

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.