Ratepension

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94704
    AnonymForfatter

    Jeg skal starte med at spare op til pension. Jeg vil lave en ratepension hvor jeg skal sætte 4.000 kr. ind om måneden. Vi har ingen overenskomst på arbejdet. Er der nogen der kan anbefale hvor jeg skal starte en pensionsordning skal det være gennem banken? Hvem har laveste omkostninger og hvem giver højeste afkast? Er der nogen der har nogle anbefalinger.

    #212624
    AnonymForfatter

    Læs TÆNK penge august nr. 2014 – vælg passiv forvaltning – læs penge & privatøkonomi

    #212664
    HalliHalloForfatter

    Mig bekendt skal du vælge Nordnet, hvor det hele stort set er gratis.

    Hvis du havde kikket i gamle svar, så var du stødt på mange tråde om netop det emne.

    #212680
    OBSForfatter

    Et godt bud er at åbne et depot hos Nordnet som ikke opkræver en helt masse gebyrer. Det eneste du stort set skal betale er kurtage ved køb og salg af værdipapirer.

    Jeg har selv to depoter hos Nordnet og placeret mine private pensionsmidler i to forskellige investeringsforeningsfonde med en blanding af obligationer og aktier. Det giver en middel risiko og så passer opsparingen mere eller mindre sig selv.

    #212686
    BertelsenForfatter

    AP Pension kunne være en mulighed. De har nogle af markedets laveste omkostninger.

    Men få tilbud fra flere steder så du kan sammenligne omkostningerne.

    #212702
    HalliHalloForfatter

    Det er alt for dyrt at anvende et forsikringsselskab, også AP Pension. men hvis du ønsker lidt dækningsgarantier
    f.eks. invalidepension, børnepension, ægtefællepension , livsforsikring o.l., så kunne du måske oprette en konto i et for-
    sikringsselskab for et mindre beløb.

    Endnu engang: Ingen kan gøre det billigere end Nordnet efter min opfattelse.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.