“Hemmelig” opsparing

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • NøragerForfatter
    Indlæg
  • #94703
    NøragerForfatter

    Hej derude.
    Jeg har en ide om at jeg gerne vil gå og spare penge op, så jeg om flere år kan overraske min kone med en fed rejse eller lignende.
    Eneste problem er jo at vi begge kan se alle vores konti i banken.

    Så… Hvordan ville i gøre?
    Tanken er at jeg vil overføre lidt penge hist og her, så der skal ikke være noget minimum indskud, eller nogen vild bindingsperiode.

    #212562
    HJLForfatter

    Simpelt du laver blot en ekstra konto, en hun ikke har fuldmagt til og så er det kun dig der kan se den i din netbank.

    #212566
    NøragerForfatter

    Tror ikke den går… Når vi sidder til møde i banken gennemgår vi jo vores samlede engagement…
    Vil gerne være sikker på at hun ikke opdager den for tidligt….

    #212570
    NøragerForfatter

    Desuden kan jeg se at renten på opsparing i min bank er elendig 🙂
    Ved en hurtig søgning herinde finder man hurtigt bedre renter… F.eks hos basisbank eller Santander.

    #212580
    HJLForfatter

    Fair nok så fandt du jo selv svaret. Kontakt dem og bed om en konto og sørg for at frabed dig reklame og post.

    Hvor tit kommer I til møde med banken?

    Fair nok det sker jo…

    Banken har faktisk tavshedspligt også selvom i er gift og derfor må din rådgiver ikke bare smække dine konti op på en storskærm hvis lillemor ikke har fuldmagt, det er dårlig stil. Selvfølgelig kunne det let ske og med gode hensigter, men hvis du gjorde det dem klart inden et møde at det ikke skulle ske.

    PS. Hvis du snakker 30-40.000 kr. Er renterne tæt på ligegyldige.

    I øvrigt en interessant tanke jeg også tit har haft. Svigerfar har fortalt mig at alle mænd bør have sort sorte penge. Altså sort sort fordi svigermor ikke kender den. Hvorefter min svigermor sagde jamen Johannes sådan en opsparing har du da aldrig haft 🙂

    #212582
    NøragerForfatter

    Tjo jeg fandt nok selv en god mulighed ja 🙂
    Håbede bare på lidt smarte tricks måske 😉

    Hvad er erfaringerne med basisbank og Santander? De er vel reelle nok?

    #212584
    HJLForfatter

    Jeg har hørt om en der hæver 100kr over i ny og næ når der handles ind alene.
    Jeg har selv fået en konto i COOP fordi de ligger hos den lokale brugsen og på den måde kan jeg sætte penge ind der.

    De 2 har jeg da hørt om længe, Santander minder mig mest om bilfinansiering. Ring og så finder du hurtig ud af om de dur.

    #212586
    thsvForfatter

    Har opsparing i Basisbank, ingen problemer med dem.
    Og har ligeledes en konto i Coop bank til de daglige indkøb, nemt at styre sit RB på den måde.

    #212588
    NøragerForfatter

    Hej thsv…
    Er det den helt simple på 0.75% i rente?
    Det kører bare og ingen pis med dem? Er deres netbank god?

    #212598
    AnonymForfatter

    Hej Nørager

    Pas på med at bruge Santander til de der “sortesorte" penge – de udbetaler kun til din NemKonto, så der vil der være en chance for, at din kone ser dem, når de bliver udbetalt. Altså det kan jo være, at de skal bruges til noget andet til den tid 🙂

    #212604
    thsvForfatter

    Jeg har 3 konti i Basisbank.

    den simple opsparing, oftest uden indestående.
    Højrente 31 til 1,25% med 31 dages opsigelse, pt. lukket.
    og en opsparingskonto med rente på 2% der udløber her i marts.

    De reklamerede også med en Højrente 91, men den var aldrig åben.

    Netbanken fungerer fint, det eneste anke er at man ikke umiddelbart kan se kontovilkårene i netbank.

    #212668
    HalliHalloForfatter

    Ofte meget sjove og mærkelige spørgsmål og svar……

    You all made my day!

    #212670
    NøragerForfatter

    Jeg har svært ve at se det sjove eller mærkelige…
    Men ja… Nogle intellekter er bare nemmere at underholde end andre.

    Se bare min søn på 2½… Han kan lege flere timer med en ballon.

    Godt du fik noget ud af tråden!

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.