Gebyr for årsopgørelse fra banken

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94650
    AnonymForfatter

    Hej tager din bank gebyr for at fremsende årsopgørelse til din enten på e-boks eller med posten??
    Det gør min nemlig, blevet kunde hos Sparekassen Sjælland for nogle år siden da Max-bank krakket. Og om ikke Sparekassen Sjælland er utrolig smarte med hensyn til gebyr. Her opkræver de nemlig kr. 12,50 for en årsopgørelse sendt til ens e-boks og sendes den desuden med posten koster det kr. 25,00. Ja jeg får en for mit engagement som privatkunde på e-boks til kr. 12,50, en for min budgetkonto som jeg har sammen med min kæreste på e-boks til kr. 12,50 samt 2 for min erhvervsengagement har en løbende konto med indbetalinger/udbetalinger uden kredit 1 til e-boksen samt 1 med posten i alt kr. 25,00.
    Er hoved kunde hos Sparekassen Sjælland med Garantindskud på kr.30.000,-
    Er desuden også kunde hos Sydbank bare med et par små konti intet gebyr for årsopgørelse.
    Sparnord med en del etableringskonti ej heller noget gebyr for årsopgørelsen.
    Santander med 1 opsparingskonto ej heller noget gebyr for deres årsopgørelse.
    Tidligere FIH, samt Sparbank som ej heller tog noget gebyr.

    #212008
    HammerenForfatter

    hvad er dit kontonr – så skal jeg overføre de 12,50 kr én gang fast om året…….
    er det ikke uendelig ligegyldigt at bruge tid på at koncentrere sig om.
    Der er folk i Afrika der er sultne

    #212012
    MichaelForfatter

    Det er ét af de gebyrer som bankerne skal være varsomme med fordi de er et stort irritationsmoment for kunderne. Ingen almindelige dødelige bankkunder har noget som helst at bruge de årsopgørelser til fordi alle oplysninger i forvejen kan hentes i netbanken. Det er et ligegyldigt levn fra fortiden med fysiske bankbøger osv. så for min skyld kunne den slags godt sløjfes. Sammen med de periodiske kontoudskrifter i øvrigt.

    #212022
    Mikey 68Forfatter

    OP: Jeg er tidligere kunde i Sparekassen Sjælland og brokkede mig over (bl.a.) det gebyr – fik den besked at de var pålagt lovgivningsmæssigt at lave den årsopgørelse, så det kunne man ikke undsige sig…

    Skiftede senere bank (Finansnetbanken og Nordea), ikke mindst fordi SPKS var utroligt opfindsom med små gebyrer hist og her, og begge steder kunne det pludselig godt lade sig gøre gratis…

    Sultne børn i Afrika eller ej, så bør det ikke koste penge at modtage en opgørelse elektronisk – og så længe vi ikke sætter hælen i, så vokser den slags uvæsen…

    Off topic, så var jeg også hoppet på den med Garantindskud på 30.000kr – har du nærlæst reglerne vedrørende dette? Som fx at du kan kun opsige dem til udgangen af et år og så udbetales de efterfølgende april måned…. Altså HVIS bestyrelsen godkender det – og de er ikke beskyttet af indskydergarantifonden heller… Jeg fik omkring 3.5% i rente på dem – det er okay; men ikke imponerede i forhold til risikoen…

    #212104
    HalliHalloForfatter

    Hej Jesper Mark – du skrev således forledes:

    " Det gør min nemlig, blevet kunde hos Sparekassen Sjælland for nogle år siden da Max-bank krakket. Og om ikke Sparekassen Sjælland er utrolig smarte med hensyn til gebyr. Her opkræver de nemlig kr. 12,50 for en årsopgørelse sendt til ens e-boks og"

    Når du har været kunde i MaxBank, så burde da vide at der er gebyr på et årsudskrift, da denne bank har “kørt" med dette gebyr i nok 20 år.

    Kan du redegøer lidt for dit spørgsmål, når du nu har betalt det i mange, mange år nu både i din gamle og nuværende bank?

    Og hvis man ikke kan lide sådan et gebyr, så finder man jo bare en anden bank, hvilket jeg kan se at du ikke har problemer med.

    Men husk at Danske Bank tager et pænt stort kontogebyr på omkring 4-500 kr. om året, der er med til at dække for udgifterne til årsopgørelser m.v.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.