Skal jeg omlægge mit lån til 2% eller 2,5%

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • ReinhardtForfatter
    Indlæg
  • #94643
    ReinhardtForfatter

    Jeg står i den heldige situation at min lejlighed siden jeg købte den for 1,5 år siden for 1 mio. nu er blevet vurderet af RD til 1,2. Det betyder at jeg kan omlægge mit realkreditlån fra 832.000 til 977.000 inkl. gebyrer osv. derved får jeg samtidigt elimineret mit banklån på ca. 120.000 kr.

    Min bankmand har rådet mig til at vælge et 2,5% lån med muligheden for afdragsfrihed (jeg afdrager dog alligevel), han vil så lave fast kurs så den er låst på 98,455%
    Da jeg ser at ECB i går vil købe op for 8500 mia. kr. går kurs på 2% lånet dog hen og stiger til kurs 97,10.

    Problemstillingen er nu, at før ville jeg vælge 2,5% med fast kurs for på den måde at være sikker på at eliminere mit dyre boliglån.

    Burde jeg sige til min bankmand at jeg ikke vil have fastkurs, da jeg tror på at kursen vil stige på 2%-lånet frem til slutningen af marts?

    Giver det her mening?

    Tak 🙂

    #211936
    HammerenForfatter

    hvordan lykkedes det dig at få realkreditlån på 832.000 til en lejlighed til 1 mio.?
    Normalvis får man 80% i kreitforening-
    vent på at 2% nærmer sig kurs 100 – evt. ta den med afdrag

    #211960
    thsvForfatter

    Hammeren har du aldrig hørt om kurstab og låneomk.???

    Det er kontantværdien af lånet, der ikke må overstige 80% ved optagelsen.
    Ved f.eks. kurs 98 passer ovenstående obl.hovedstol jo fint med en kontantværdi på ca. 800.000 kr efter omkostninger.

    98,455 er en dårlig kurs for 2½% med afdragsfrihed, så jeg ville afvente en bedre kurs på 2%, da dit lån er relativt beskedent i forhold til prisen for at omlægge.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.