Vestjysk Bank

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • John N. (13)Forfatter
    Indlæg
  • #94640
    John N. (13)Forfatter

    Hej mybanker.dk
    Sidste år havde VestjyskBank økonomiske problemer. Nu har de netop nedjusterede forventninger til årsresultatet for 2014 med store beløb – “takket være" tab på landbruget.
    Når man læser lidt på bankens hjemmeside udgør ejerkredsen Den Danske Stat med 80,62 pct. af bankens samlede aktiekapital og stemmer. Herudover besidder Finansiel Stabilitet A/S, som ejes af den Danske Stat, 0,86 pct. af bankens samlede aktiekapital og stemmer!
    Betyder det groft sagt, at banken teknisk er konkurs, når staten ejer ca. 81% af aktierne? og er det en bank man skal gå langt uden om – selv om de tilbyder en god forrentning af indestående?
    Vh. John

    #211874
    HeyForfatter

    Bare hold dig under 745.000 kr, så er pengene dækket.

    #211878
    HalliHalloForfatter

    Jeg syntes at det spørgsmål vedr. Vestjyske bank bliver stillet igen og igen.

    Står du og overvejer at skifte over til den bank og hvorfor? Har de gode tilbud?

    #211908
    John N. (13)Forfatter

    Hej HalliHallo

    Det er af nysgerrighed og almindelig interesse jeg spørger til VestjyskBank. Som du kan se på mybankers sammenligning af
    de forskellige bankers priser, ligger denne bank rimeligt højt med deres indlånsrente på en konto, hvor du kan hæve to gange
    pr. måned uden gebyr. Det er der ingen af de øvrige som kan tilbyde.
    Men hvem vil skyde penge ind på en konto, hvis banken er lukningstruet. Selvfølgelig er det indestående sikret gennem garantifonden, men hvornår får man lige fingrene i sine penge igen hvis banken lukker “over natten".

    #211920
    BetteBentForfatter

    Jeg har været inde på Finanstilsynets hjemmeside og fandt følgende:

    Hvis uheldet er ude og mit pengeinstitut skal afvikles efter ordningen, hvor lang tid går der så, før jeg får mit indskud op til 100.000 euro?

    Indskud op til 100.000 euro udbetales snarest muligt og senest 20 dage efter at pengeinstituttet er gået i betalingsstandsning eller konkurs.

    #211948
    HalliHalloForfatter

    Tak for oplysningen betteBent, jeg troede det tog noget længere tid.

    #211958
    BetteBentForfatter

    Jeg overvejer selv at oprette en “højrente" konto i Vestjysk Bank…

    #211962
    thsvForfatter

    Læg mærke til knækrenten på den omtalte konto, så de første 50.000 kr kun forrentes med 0,5%.

    Ved f.eks. indestående på 200.000 kr er Basisbanks tilbud om 1,25% derfor bedre, omend man så skal leve med 31 dages opsigelse.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.