Renten på indlån

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87510
    AnonymForfatter

    I TVavisen iaften (12-2) har en direktør fra Danske Bank udtalt at renten på lønkonti ikke havde den store betydning,da man jo ikke havde ret mange penge stående der, så det var renten på opsparingskonti der var væsentlig. Så forstår man faktisk ikke at deres højrente tilbud er tidsbegrænset, hvis man virkelig vil tækkes kunderne på opsparing.
    Tror Danske Bank virkelig ikke at kunderne kan gennemskue deres udtalelser, og at de kun vil det der gavner dem selv. Nu har jeg fået nok.

    Det er godt, at der er banker som f.eks Skandiabanken, Spar Salling mf. hvor man kan få ca 3,25 % i rente på lønkonti, og at der er banker som den nye Northern Rock hvor man kan få 4,25 % på opsparing uden nogen form for bindinger.

    Jeg er idag ikke i tvivl om at Danske Bank har set de sidste penge fra mig, og at det fremover er internetbanker det står på, da jeg ikke har modtaget nogen seriøs rådgivning af deres såkaldte bankrådgivere til gengæld for den lave rente de har givet i årenes løb.

    #109796
    AnonymForfatter

    100 % enig.

    Jeg går langt hellere efter 3,25 % og og fuld fleksibilitet fremfor 4 % med både tidsbegrænsning og 117 andre underlige restriktioner…

    Det var vel også det direktøren for Mybanker udtalte. I en tid med rentestigninger er det absolut og interessant hvad der sker når renten “om lidt" stiger. Her er SkandiaBanken (og sikkert også Northern Rock) langt mere rene i linierne og forudsigelige.

    Ingen aner jo på forhånd hvad de store banker gør med renten i hvilke beløbintervaller når Notionalbanken hæver/sænker renten. I SkandiaBanken er det “ren mås". Alle kontis rente stiger/falder tilsvarende. Jeg gætter på at Northern Rock gør noget tilsvarende. Det bør man kunne læse af deres site.

    Mvh

    Michael

    #109818
    AnonymForfatter

    Det er jo ikke rådgivning de giver det er salg fra den kampagne de kører på det tidspunkt man kommer der. Jeg var med mine svigerforældre til et møde i BG/Danske Bank. Bankdamen hørte slet ikke efter hvad vi kom for – hun havde et produkt som hun gerne skulle have afsat i den måned uanset at det var helt irelevant for mine svigerforældre – så vi kan ligeså godt selv skaffe os en ordentlig rente hvor man kan få mest og uden bindinger.

    #109820
    AnonymForfatter

    Jo tak.. den “tur" kender jeg godt, bortset fra at jeg var med min mor og det her var hos Nordea. 🙂

    Det foregik sådan lidt efter devisen: “If you can’t dazzle them with brilliance then baffle them with bullshit."

    Det gik ikke helt efter planen. 😉

    Mvh

    Michael

    #109956
    AnonymForfatter

    Så skulle du også have hørt om ham den statsaut.revisor der kom til kundemøde uden at bankrådgiveren havde undersøgt hvem det var han havde med og gøre, og igen skulle have proppet noget ned i halsen på ham. Det kunne have kostet revisoren ikke så lidt hvis ham havde fulgt rådet – forsøget på salg – , men han vidste heldigvis bedre, med det viser bare noget om forarbejdet hos “bankrådgiveren".

    #109962
    BRDForfatter

    Min kæreste gik for snart et år siden en tur i hendes bank, BG bank og bad dem at give hende en ordentlig rente på hendes opsparing. Det havde ikke den store interesse hos BG bank til trods for at min kæreste har været en trofast kunde i mange år.

    Kort tid efter opdagede min kæreste heldigvis Skandiabanken, hvor hun har hendes konti nu. Hun har lært at det sagtens kan betale sig at kigge lidt rundt efter den rigtige rente når hun skal få hendes opsparing til at yngle lidt mere.

    PEJ

    #109998
    AnonymForfatter

    Min gamle mor har været kunde i Danske Bank i 66 år.Fornylig solgte hun fast ejendom og i den forbindelse blev der lavet en “skødekonto" hvor penge i forbindelse med handelen blev indsat. Danske Bank gav på denne konto den helt formidable rente på 0,375 % – tænkt at man vil være det bekendt.
    Jeg ringede så til dem og sagde at det næppe kunne være rigtigt, men fik og vide at kontoen var “født" med denne rente. Efter nogen snak ville de dog hæve renten til 2 %. Jeg gad ikke en længere debat da pangene ikke skulle stå der så længe, så vi accepterede de 2 %.
    Vi blev dog noget forbavset over at se opgørelsen over konto for der var yderligere 250,00 kr. i ekspeditionsgebyr.
    Utroligt hvad en bank der siger de vil gøre noget for kunderne kan tillade sig at finde på. Selvfølgelig skal de have deres omkostninger dækket og tjene penge – ingen tvivl om det , men alligevel. Hvor mange mennesker får set på dise forhold når de har travt med en ejendomshandel, så der er nok mange der bliver spist af med den latterlige rente på selv store beløb.
    Desværre kan det være svært og få en ældre dame til at skifte fra en bank man har brugt i 66 år og hvor nogle af medarbejderne jo synes og være flinke nok – og det lever banken højt på med ældre mennesker der ikke bare kan bruge en netbank.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.