Gået fra hinanden og har købt hus

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Bongo (1)Forfatter
    Indlæg
  • #94588
    Bongo (1)Forfatter

    Hvordan står man når man ingen brugsret har til huset man har købt sammen. Jeg er flyttet ud, og hun bor der stadig, jeg synes ikke jeg skal betale halvdelen, enten månen købe mig ud eller huset må sættes ned så set kan sælges.

    Jeg hører noget om at så længe Jeg ikke har brugsret til huset så skal hun egentligt betale mig for den del af huset jeg ejer, men ikke kan bruge.

    Vi ejer det 50/50.

    #211384
    MichaelForfatter

    Du har brugsret præcis lige så meget som din ex

    #211388
    Bongo (1)Forfatter

    Ja, selvfølgelig, men hun bor der og vil ikke have jeg kommer, så jeg har jo brugsret men vi kan ikke begge bo der, så mit spørgsmål gik mere på h orden jeg kunne få sagt til banken at det var en uholdbar situation at jeg betaler til et hus jeg ikke bor i.

    Der må være nogen regler jeg kan bruge til at komme omkring det her

    #211430
    HalliHalloForfatter

    Få det hus sat til salg hurtigst muligt, hvis ikke din ex. snarest køber dig ud eller betaler dig husleje for din andel af huset.

    Spørg nu ikke om hvor meget hun skal betale, det må I aftale indbyrdes ud fra huslejeniveauet i kommunen.

    #211438
    Bongo (1)Forfatter

    Hvordan begrunder jeg at hun skal betale husleje? Jeg synes jeg har ledt men kan ikke finde noget om hvordan det praktisk hænger sammen.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.