Ang. sammenlægning af lån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • ThissenForfatter
    Indlæg
  • #94585
    ThissenForfatter

    Hej
    Min kæreste og jeg har pt et bilfinansieringslån, som lyder på 98.000. Vi regner med at kunne betale lånet ud inden for de næste 14-15 måneder. Dog er vi også meget interesseret i at købe bolig mens renten er så lav.
    Mit spørgsmål går på om det er muligt at oprette et boliglån og slå det sammen med bilfinansieringslånet, så det bliver til et samlet lån ?

    Mvh
    Michael

    #211320
    MichaelForfatter

    Eftersom belåningen i såfald vil blive >100% giver det ingen mening

    Renten eksploderer formentlig heller ikke på 1-2 år så slå koldt vand i blodet. Det er langt vigtigere at etablere en ordentlig opsparing inden et boligkøb og i øvrigt betale al anden gæld ud.

    #211322
    ThissenForfatter

    Tusind tak for inputtet. Det har også hele tiden været vores plan, men det er rart at vide om man har lavet den pt mest optimale plan 🙂

    #211334
    HammerenForfatter

    Fuldstændig enig med Michael

    Få fjernet alt gæld, og lav så en opsparing. På den måde står i stærkt når I skal købe hus.
    Har man en opsparing, når man køber hus, kan man måske undgå de øverste 20% af financieringen, som altid er den allerdyreste, og som ofte giver de største begrænsninger i forhold til hvor meget man kan købe bolig for…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.