Investeringsagent

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94542
    AnonymForfatter

    Hej Alle sammen,

    Jeg står med mellem 100-200.000, jeg gerne ville investere, højst muligt afkast til lavest risiko selvfølgelig, jeg har ingen som helst forstand på aktier eller obligationer, jeg vil bare gerne have mine penge til at vokse, så jeg står bedre stillet senere i livet.
    Jeg har læst lidt om investeringsfirmaer, bla danske invest og Nordea, men som jeg kan læse flere steder er de for det meste interesseret i at putte penge i deres lomme, og kunne ikke være mere ligeglad med kunden. da man jo uanset plus eller minus, betaler et fast honorar.

    min onkel bor i Amerika, og derovre har man en investeringsagent, og han tjener kun penge, hvis du gør. f.eks for han 3procent af det han tjener til min onkel,
    Jeg mener jo at dette burde motivere dem til at tjene penge, ellers tjener de heller intet,
    Findes den slags her i DK,

    Håber nogen kan hjælper

    Mvh Johnny,

    #210892
    HalliHalloForfatter

    Nej, der findes vist ingen agenter i DK, der begiver sig af med sådan nogen.

    Jeg syntes at du selv skulle bruge et par timer på at sætte dig lidt ind i emnet evt. melde dig til et kursus etc. eller meld dig ind i Dansk Aktionærforening, hvor du sikkert også kan finde hjælp.

    Din egen bank kan også hjælpe med at finde de “rigtige" papirer at investere i ud fra dine ønsker.

    Men som sagt sæt dig grundigt ind i investeringsmulighederne først, så du kan få en god dialog med rådgiveren og forklar ham at du vel have investeringen foretaget på billigst mulige måde.

    Således er jeg sikker på at du at du vil være bedre stillet senere i livet end andre, som du selv beskriver det.

    Held og lykke!

    #210896
    AnonymForfatter

    Hej hej,

    Mange tak, for svar

    Jeg vil prøve danske aktionær forening, og se hvad jeg kan finde ud af 🙂
    Håber det kan hjælpe mig 🙂

    #210900
    MichaelForfatter

    For et så lille beløb giver det ingen mening at beskæftige sig med private “agenter". Det vil være alt for dyrt i forhold til investeringen og desuden er du ikke garanteret noget afkast alligevel. Investeringsforeninger kan såmænd være udmærkede hvis man checker hvad deres omkostningsniveau ligger på. Det behøver ikke koste en formue nødvendigvis.

    #210904
    AnonymForfatter

    Hej Michael, Som jeg forstår på alt er jeg ikke garanteret afkast nogen steder, jeg ved godt at beløbet ikke er det største, men noget af det første jeg læste om investering. Var aldrig invester mere end man kunne tåle tabe, så ville starte småt, ville gerne ligge mere hvis ens penge var sikre, og ikke går tabt, hvad ville du anbefale, mvh, og PS tak fordi du deler din viden

    #210912
    MichaelForfatter

    Jeg vil ikke give mig ud i specifikke anbefalinger af én eller to investeringsforeninger netop fordi alle investeringer er forbundet med risici. Ingen investeringsforening kan garantere dig et afkast og man skal heller ikke se på track-recorden alene for de sidste 5-10 år. Det mest oplagte er at undersøge din nuværende banks muligheder og se på hvad omkostningsniveauet er.

    Dog findes der én 100% sikker investering som altid giver gevinst: Afdrag på gæld.

    Så hvis du har gæld i bil, kassekredit eller lignende så “invester" pengene her først og fremmest.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.