Betaling af billån (pant)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Spørge JørgenForfatter
    Indlæg
  • #94540
    Spørge JørgenForfatter

    Hej med jer herinde..

    Jeg står her som et stort spørgsmålstegn, og ville høre jer om dette virkelig kan passe.

    Det hele starter med at jeg for 14 dage siden kørte galt i vores bil, den får jeg så ca 30.000,- for af forsikringen. Jeg har et pantebrev i bilen på 40.000,-

    Imens jeg går og venter på pengene for bilen, har jeg nu købt en ny bil til 60.000,- uden form for lån.

    Ved siden af billånet på de 40, har jeg et boliglån på ca 300.000,- samt et lån i totalkredit.

    Jeg passer mine indbetalinger, samt at jeg det sidste år, har smidt i alt 140.000 kr ind på billånet for at få det i 0.

    I dag har vi så været til møde i banken, de snakker om at få pant i vores nye bil, selvom vi ikke har lånt penge af dem til den. Samt at de 30.000,- vi får for vores gamle bil, ved de ikke om pengene bliver sat ind på bolig eller billånet. Må de det?

    Jeg blev sgu lidt harm over at høre at de så måske vil sætte pengene ind på boliglånet, så jeg stadig står med et billån, som jeg desperat prøver at få i 0.

    Mit spørgsmål er egentlig ret simpelt, kan banken få lov til at bestemme hvilket lån pengene skal gå ind på?
    Kan de kræve pant i vores nye bil, selv hvis vi ikke har et billån?

    Hvis der er manglende info, andet i vil vide, så skal jeg gerne smide mere info ind.

    Mvh

    #210838
    MichaelForfatter

    Banken kan ikke kræve pant i jeres nye bil og de kan heller ikke bestemme hvilket lån de 30.000 skal betales ind på. Det gamle lån på 40.000 skal indfries fordi pantet jo ikke eksisterer længere, så du står med et udestående på 10.000 kr. du skal have dækket. Det er hvad banken kan kræve og intet andet.

    I øvrigt er det temmelig fjollet at have 60.000 kr. stående til noget der ligner 0% i rente mens du har et billån. Du burde nok have indfriet lånet for længst.

    #210840
    Spørge JørgenForfatter

    Michael, de 60.000,- har været en sikkerhed for os, og hvis du læser ovenstående, har jeg egentlig gjort alt for at banke vores billån i bund. Med en gennemsnitsindbetaling på det på 10000,- om måneden, samt indbetaling på de boliglånet også 🙂

    #210842
    HalliHalloForfatter

    Kørt galt? Det lyder ikke godt, men hvis du havde skylden, så koster det vel lidt på kaskoforsikringen?

    Få en yderligere snak med banken, så pengene går ind på den rigtige konto. Og når du har orden i din økonomi, så er der jo ingen problemer overhovedet, hvorfor du ikke behøver at blive så harm, som du oplyser at du er blevet.

    #210856
    Spørge JørgenForfatter

    HalliHallo, selvfølgelig koster det lidt i kasko, derved at jeg ryger ned på de 30.000,-

    At man får smidt sådan noget i hovedet af sin bankmand, er da lige til at blive harm over, at man så stadigvæk står med 2 lån, som de så kan inkassere lidt ekstra på, i stedet for et lån, og min økonomi så vil blive løftet en god sjat hver måned…

    Men det er vel bankens måde at tjene penge på for tiden, at tage røven på deres kunder…

    Dette er selvfølgelig ikke ment at alle banker er sådan, men MIN bank er der i hvert fald ikke for at hjælpe mig, tværtimod..

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.