Rådgivning om billån- privatøkonomi

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #210832
    MichaelForfatter

    Eftersom I nok ikke får et billigere lån andetsteds så er der intet at forhandle med. AL Finans får ingenting ud af at give jer en lavere rente og i øvrigt er det ikke voldsomt mange penge i rentebetaling når I afdrager med 5000 kr/md. Rentebetalingen ligger på knap 1900 kr efter skat de næste 12 mdr hvis I sætter afdraget op nu (løseligt regnet ud thsv!) så grundlaget for en besparelse er rimeligt ligegyldigt vil jeg mene.

    #210834
    ThissenForfatter

    Ok mange tak for det hurtige svar !! 🙂

    #210836
    thsvForfatter

    ÅOP vil stige, hvis I forøger afdraget.
    Mere spændende om I kunne svare på mit spørgsmål i tidligere indlæg om hvad I betaler i mdl. ydelse og evt. mdl. gebyr.
    Også ret spændende med stiftelsesomk. så vi kan se hvad der er med i udregningen af ÅOP.

    Som beskrevet i mit link kan kaskoforsikringen ikke indgå i beregningen, da der udover renterne er ca. 13.000 kr eller endnu mere (ved 8 års løbetid) til andre omk.

    Men ellers er ÅOP ligegyldige da de hovedsageligt referer til stiftelsesomk. der er betalt ved stiftelsen af lånet.
    Mange finansieringsselskaber kører dog med månedligt gebyr på 15-25 kr, så der kan være noget at spare der.

    Givet at I ikke betaler et mdl. gebyr vil jeres rente over de næste 51 måneder udgøre 8.793 kr, så der er ikke meget at spare.
    Hvis I hæver ydelsen til de 5.000 kr om måneden vil I være gældsfri på 21 måneder efter betaling af 3.615 kr i renter.
    Heraf vil renteudgiften de første 12 måneder være 2.924, så netto er nærmere 2.000 kr, afhængigt af bopælskommune og medlemskab af folkekirken.

    #210844
    HalliHalloForfatter

    Hvis jeg var dig, Thissen, så ville jeg da hurtigt ringe til AL-Finans for at høre under hvilke betingelser du kan hæve afdragene på.

    Jeg ved det ikke, men du skal jo nok påregne ekstra udgifter til at ændre løbetiden, ligesom de ofte også kræver betaling ved ekstraordinære afdrag.

    Hvad pedanten thsv skal bruge alle disse tal til må guderne vide, men det fremmer vist ikke forståelsen for spørgeren. Han må jo have adgang til programmer, der kan beregne ny ÅOP lynhurtigt.

    #210866
    ThissenForfatter

    Nu er der jo desværre lukket til på mandag, men har skrevet en mail til dem og spurgt hvilke omkostninger der er i forbindelse med at øge ydelsen. Da vi købte bilen blev vi oplyst at det ville koste 1000 kr at ændre ydelsen, men om det holder stik må tiden jo vise.

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.