Sparekasse svindlet for seks gange så højt beløb som først antaget

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94506
    AnonymForfatter

    Svindel for 5,4 mio. kr. ved at flytte rundt med penge og konti !

    Det får mig til at kommentere:
    De Bank-/Sparekassekunder der ALDRIG tjekker deres konti og ALTID tror på hvad bank-/Sparekasse"manden" siger, de må være meget naive ?

    Som i supermarkeder, vil du have bonen ? JA selvfølgelig, den skal jeg bruge til at tjekke om der er begået svindel ! 🙂

    #210156
    morsdrengForfatter

    Nu er det næppe i forbindelse med et dankortkøb i et dansk supermarked, at du bør frygte svindel. Bruger du kort visse steder i udlandet og særligt den manuelle såkaldte “fluesmækkerløsning", er det derimod almindeligt kendt, at der er risiko for svindel

    Men man bør som minimum løbende gennemgå sine kontobevægelser for at sikre sig, at der ikke er sket hævninger – eller for den sags skyld også indbetalinger – som man som kontohaver intet kender til. I “gamle dage" kunne dette ske ved at sætte flueben ved posteringerne på kontoudtoget, i dag har de fleste netbanker en tilsvarende facilitet. At gemme notaer/boner hjælper naturligvis på hukommelsen og gør derfor kontohavers kontrol nemmere.

    At en medarbejder i et pengeinstitut forgriber sig på kunders konti ses desværre jævnligt, og vil typisk ske ved overførsler fra kontoen som kontohaver intet kender til. I den slags tilfælde, vil pengeinstituttet naturligvis holde kunden skadesløs.

    Om og i hvilket omfang der måtte ske uopdagede og uautoriserede hævninger på kunders konti i pengeinstitutter, kan man naturligvis ikke vide. Men eneste beskyttelse herimod, er kontohavers løbende kontrol af posteringerne.

    #210166
    HalliHalloForfatter

    Hvad er det nu for en sparekasse, som har lænset kunderne for 5,4 millioner kroner?

    Der mangler ligesom lidt oplysninger i indlægget syntes jeg……………..

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.