Bank med omk af samlet saldo

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94489
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg er træt af at jeg skal betale hæftige renter for et lille overtræk på Én konto. Når den samlede saldo er i stort plus. BARE fordi man har struktur og overblik når tingene er fordelt over flere konti.

    Derfor er jeg på jagt efter en bank hvor rente omkostninger er af den samlede saldo af alle mine kontier.

    Jeg ved Jyske Bank har det, de kalder det Totalsaldo, og jeg er også lige PT ved at se om det er der jeg skal være kunde.

    MEN de har så desvære en prioritet/friværdikonto type jeg ikke bryder mig om. Den er med tvunget 10 år afdragsfrihed, hvor hovedstolen står i minus samtiddig med at man har sin indbetalingsdel del som står i plus. Summen af de 2 er så det man betaler renter af.. Fair nok.
    Men det kan være frygtelig fristende at bruge af indbetalingsdelen, når de bare står der og samler støv. Hvilket jo selvfølgelig er hvad banken håber på.

    Så jeg er på udkig efter en bank med et “totalsaldo" produkt + traditionel prioritet/friværdikonto med ~2% rente. Nogen der kende til dette??

    #210032
    MichaelForfatter

    Er det virkelig umagen værd?? Hvis du overtrækker gennemsnitligt med 2000 kr. i 30 dage om året til en rente på 19% så skal du slippe lige under 32 kr. i strafrenter. Det kan da virkelig ikke være nogen grund til at finde en ny bank.

    #210034
    testForfatter

    Har man igrunden overblik når man overrækker sin konto?

    #210042
    HJLForfatter

    I stiller alle 3 spørgsmål og svaret er nej, nej og nej.

    #210066
    thsvForfatter

    Løsningen er vel simpel nok!

    Opfat modkontoen som Budget-/Opsparingskonto og opret en konto i f.eks. Coop Bank til de daglige indkøb.
    Til denne konto overføres det månedlige rådighedsbeløb, evt. i ugentlige rater afhængigt af forbrugets størrelse.

    En rente på 2% som kredit kræver uden tvivl 1. prioritet i fast ejendom, det er vist kun Handelsbanken der har konkurrencedygtige renter på sadanne lån nu om dage.

    En del banker tilbyder boliglånet over 80% som kredit med renter i intervallet ca. 5-7%.

    Fordelen ved at det er afdragsfrit er at man kan genbruge saldoen f.eks. til køb af ny mikrobil, 70-100.000 kr får man jo hurtigt sparet op i afdrag.

    #210070
    testForfatter

    Men når der så er underskud på kontoen i Coop og overskud et andet sted betales der renter som idag, så hvordan er det løsningen?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.