Inkassofirma forsvundet

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94472
    AnonymForfatter

    Hej!

    Jeg har en kæreste der har afdraget på en gæld over en længere periode. Han har ned betalt ca. 30.000 kr og manglede i princippet “kun" 15.000.
    Han har så i dag fået brev fra RKI om, at han er blevet registreret for hele gælden på 45.000 kr.

    Han har tidligere sendt mail til inkassofirmaet – disse har han gemt og han har ligeledes kontoudskrifter over alle indbetalinger. Det inkassofirma han i tidernes morgen lavede en afdragsordning med, har ignoreret hans sidste henvendelser og er nu heller ikke af finde på nettet længere?!?!

    Han er dybt frustreret over, at være blevet registreret i RKI, når han trofast har overholdt den ordning der var blevet lagt – for ikke at tale om de 30.000 kr som åbenbart ikke er kommet frem til rette vedkommende – eller overhovedet blevet registreret.

    Hvad gør vi nu? Tror I han skal betale hele summen på de 45.000 kr tilbage til det nye inkassofirma der har overtaget sagen, til trods for, at han kan bevise, at han har afdraget som først aftalt? Tror I han kan være blevet taget ved næsen af et fup-firma? Arj, der er godt nok mange trælse tanker 🙁

    #209844
    AnonymForfatter

    Nu har vi fundet ud af, at inkassofirmaet er gået konkurs. Så nu ved vi, at pengene aldrig er ankommet der de skulle, og at det er derfor sagen nu er blevet overdraget til et nyt firma.

    Nu håber vi, at XXX kan blive slettet i RKI, da han jo har beviser for at have indbetalt 30.000 kr til dem der er gået konkurs og at det er dem der har snydt os og alle andre i det her.

    #209856
    HalliHalloForfatter

    Nej, jeg tror bestemt ikke han skal betale hele beløbet igen, men kun det resterende beløb han skylder under forudsætning af at han kan dokumentere det.

    Kontakt kurator i konkursboet, men måske denne selv kontakter din kæreste direkte, jeg ved det ikke.

    Sagen skal nok gå i orden, så han ikke betaler mere end han skal. Men kan forstå at han selv er begyndt at undersøge sagen nærmere ved bl.a. at skrive til RKI, men det er jo ligeså vigtigt at finde ud af hvem der foretager sig noget med det konkursramte inkassofirma, så god fornøjelse med det videre opklaringsforløb.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.