Kan jeg låne penge af min faster rentefrit?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • kodenForfatter
    Indlæg
  • #94413
    kodenForfatter

    Hun er jo ikke nærmeste familie.
    men i andet led.

    Hvis ikke rentefrit hvilken rente skal hun så opkræve af mig for at skat er tilfreds?

    Til historien hører:
    Hun har indført mig i hendes testamente, så når den dag kommer arver jeg alt hvad hun har.

    #209052
    morsdrengForfatter

    Søg på “familielån" på Google, og du har svaret.

    #209054
    kodenForfatter

    Det har jeg prøvet og jeg kan godt se at det ser ud til at hun går ind under familie…men jeg synes ikke det er klokkeklart når det ikke er forældre eller børn til mig.

    #209056
    morsdrengForfatter

    Se på Familieadvokatens indlæg, her står det klokkeklart. Du skal endvidere være opmærksom på, at gældsbrevet skal kunne opsiges af faster til enhver tid for at Skat accepterer rentefrihed.

    Hvis du ikke selv kan finde ud af at lave gældsbrevet kan du enten købe det via Familieadvokaten eller kontakte en lokal advokat.

    #209058
    kodenForfatter

    yes… tak.

    Ja det står så klart at jeg forstår det som at hun kan låne dem til mig og hun bare skal have ret til at indfri til enhver tid.

    Men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal afdrage, eller om det er ligemeget.

    Det fede ville jo være hvis der ingen afdrag er…. men jeg kan da godt leve med 0 nrente og så afdrag..

    Men kan man afdrage så lidt som 1 kr om måneden? 🙂

    #209060
    morsdrengForfatter

    Ja det kan være afdragsfrit eller med afdrag alt efter hvad I kan blive enige om.

    Det må bare IKKE fremgå af gældsbrevet, at det afvikles med den årlige skattefri gave som der kan gives indenfor kredsen, børn – forældre – bedste- og oldeforældre eller samlever. Men det er under ingen omstændigheder aktuelt i dit tilfælde, hvor der er tale om en faster.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.