Spørgsmål vedr. Visa kort

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87490
    AnonymForfatter

    Hejsa.

    Jeg har skiftet mit Visa Electron kort ud med et Visa kort.

    Min bankrådgiver fortalte at man kan trække over i forhold til Electron – – mit spørgsmål er, kan man trække over på et alm. Visa OGSÅ selvom man ikke har en aftalt kassekredit.

    Tak for evt. svar.
    MVH
    Jonas.

    #109552
    AnonymForfatter

    Det kan man da sagtens, men det vil jeg da ikke anbefale dig at gøre, da det så sikkert hurtigt bliver spærret medmindre du har en aftale om at trække over på din konto.

    #109554
    AnonymForfatter

    Hej MJ

    Tak for svaret.

    Det er heller ikke noget jeg vil gøre men jeg tænker bare… grunden til at jeg godt kan lide at have et Electron er at der ikke kan trækkes over; fx. hvis man får det stjålet, ikke sandt?

    Nu står jeg og skal ud at rejse og min rådgiver, syntes jeg skulle have et alm. Visa kort, da det åbenbart ikke altid er at man kan bruge Electron der . .. Men som jeg har forstået det nu; kan jeg uden at have bevillget en kassekredit; kan det stadig overtrækkes på med fx 10,000, 20.000 el. whatnot (?) hvis een eller anden fusker skulle få held af at kopiere /misbruge det ??

    Jeg er een anelse bekymret da min gamle klassekamerat fik sit alm. Visa kopieret på en resturant (huh!?) og der nåede at forsvinde 15.000, men han havde en kassekredit…som jeg ikke vil have. Men det kan så gøre ligemeget, hvis man skulle være så forbandet uheldigt at komme ud for det samme?

    Mon jeg kan nå at aflyse det der visa kort… når jeg tænker over det, vil jeg nok hellere holde mig til det sikre Electron kort…

    #109556
    AnonymForfatter

    Såfremt din eneste bekymring er tyveri/misbrug af visakortet, ville jeg ikke være alt for bekymret. Først og fremmest er det ganske sjældent forekommende og dertil bærer du ikke alene på risikoen.

    Men er det sådan for ikke selv at falde for fristelsen til overforbrug, så kan det måske være helt fornuftigt at blive på electronen.

    #109576
    AnonymForfatter

    Hej Jonas

    På et alm. VISA/Dankort kan der laves ubevilget overtræk idet hævninger på kortet ikke bogføres med det samme. I udlandet er der dog en månedlig limit på forbrug på 20.000 kr, hvorefter kortet blokeres.

    På electron er der saldokontrol så overtræk skulle kunne undgås (en sandhed med modif. bl.a. ved hævninger i udlandet.

    Du bør dog ikke være voldsomt bekymret for misbrug ved tyveri. Der er nogle selvrisiko grænser på 0 kr, 1.200 kr og 8.000 kr. Alt efter hvordan kortet er brugt. Du kan med garanti læse mere om dette på din banks hjemmeside.

    Fordelen ved at have et alm. VISA kort fremfor electron, er at der er mange dagligvarebutikker som ikke har en indløsningsaftale på electron.

    Der er flere ting i det end ovenfor nævnt, så jeg vil da anbefale dig at du får din bank til at forklare dig de væsentlige forskelle.

    /Bjorno

    #109594
    AnonymForfatter

    Hejsa alle.

    Tak for jeres svar !!

    Jeg er blevet meget klogere nu!

    Tror jeg vil tage en snak med banken for at blive helt sikkert på at jeg skal prøve det her alm. Visa.

    Go’aften,
    Jonas.

    #111824
    AnonymForfatter

    Hejsa..
    Jeg har haft visa i mange år uden det mindste problem.
    Jeg har selv været på ferie hvor vi endte i en orkan og ikke kunne sejle hjem og var det ikke for mit visa, at jeg kunne købe en fly billet via telefonen kom vi nok ikke hjem til tiden og passede vores job.
    Electron er ikke rigtig kommet frem endnu,men håber det snart sker og du kan ikke bruge det alle steder i DK og Tyskland ved jeg.
    Du ka rolig bestille et Visa,tror ikke du vil fortryde.
    Det koster selvfølgelig 150 i året.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.