RKI – nu er det nok

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • MichaelForfatter
    Indlæg
  • #87489
    MichaelForfatter

    Jeg er så dødtræt af at læse det ene RKI-indlæg efter det andet. Folk der hele tiden og så igen spørger: “Hvordan kan jeg blive slettet af RKI?" eller “Jeg er i RKI – hvor kan jeg låne penge?"

    Vi er mange der igen og igen har svaret sagligt og seriøst på problemstillingen, men vi må nok bare erkende, at en meget stor del af debattørerne her er totalt uden for pædagogisk rækkevidde. Ovenikøbet skal man finde sig i at blive overfuset fordi man ikke lige svarer PRÆCIST på spørgsmålet, men forsøger at give en løsning til problemets rod. Det er formålsløst at blive ved, så undertegnede har besluttet sig for aldrig at svare på ét eneste indlæg, hvor ordet RKI eller Ribers indgår. Jeg vil da gerne opfordre andre seriøse til at gøre det samme, men det er naturligvis op til jer selv i sidste ende.

    PS: Når man googler ordene “RKI" og “bank" dukker Mybanker op som det første – det er nok én af årsagerne til RKI-misbruget herinde.

    #109546
    AnonymForfatter

    Hej Michael.

    Jeg vil prøve at efterleve din idé, ærligt talt, det er også spild af tid at svare på RKI-spørgsmål!
    (Perler for svin etc.)

    Jeg håber flere vil følge efter.

    #109548
    AnonymForfatter

    Hej Michael.

    Er fuldstændig enig i, at RKI-temaet er blevet vendt og drejet og anskuet fra alle mulige og umulige sider, så nu bør det være nok.

    Her følger et forslag: Gør Mybanker til RKI-frit område fremover.

    Hilsen Spørgejørgen.

    #109550
    AnonymForfatter

    Ja, jeg har også undret mig over at så mange har kunnet skrive så meget og så længe om RKI.

    Jeg har ikke læst et enest indlæg om det, da det ikke interesserer mig synderligt, så det glæder mig meget at det måske endelig har fået en ende.

    Men man kan da håbe at spørgerne har fået den hjælp de har ønsket, men jeg kan da også frygte, at det har været spildte ord på balle Lars…..
    så det skulle ikke undre mig at det næste spørgsmål snart bliver stillet igen vedr. emnet, men god fornøjelse – jeg læser aldrig indlæg af den slags.

    #109558
    AnonymForfatter

    Fornuftigt nok.
    Omend naturligvis ærgeligt for de, der måtte komme reelle problemer og et ønske om at løse dem.

    De saglige gode råd vedrørende gældsfælder, rki og det grå lånemarked kunne jo for så vidt sagtens være relevant her – eventuelt i form af en guide/artikel.

    #109592
    AnonymForfatter

    Meld jer dog ud af dette forum det er er da sku mange der vil blive glade for.

    #109770
    AnonymForfatter

    Rigtigt nok, eneste udvej er at tage fat ved roden af problemet, og kære Anonym, få dog verificeret din e-mail hvis du har noget fornuftigt at sige, ellers så lad være, jeg heldigvis ikke læse dine indlæg pt…

    #110122
    AnonymForfatter

    Jeg sidder til daglig og arbejder med mange af dem der er i RKI.
    Nogle er der fordi de har levet over evne, men en stor del er havnet der pga opløst parforhold, en forretning eller virksomhed der ikke kunne gå, sygdom eller arbejdsløshed.
    Ruller lavinen først, sidder der advokater der vil gøre alt for at inddrive pengene. Ikke sådan at forstå at jeg mener pengene ikke skal betales, men mange får ikke en chance. En gæld på 20.000 kan hurtigt vokse til en anseelig størrelse. Havner sagen først hos en advokat eller i fogedretten er vejen til RKI meget kort. De fleste der havner der har kun een udvej og det er at vente de 5 år der går før man bliver slettet.
    Mit råd til dem jeg arbejder med er KLAG hvis de føler sig uretfærdigt behandlet. Til Advokat Samfundet over advokaten eller direkte til Fogedretten (skriftligt)eller få fat i mig så skal jeg hjælpe

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.