Alternativ til finansnetbanken

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94338
    AnonymForfatter

    Jeg har været rigtig rigtig glad for finansnetbanken, men efter at have fået Jyske banks netbank + mobilbankløsning trukket ned over hovedet er glæden væk.
    Jeg har finansnetbanken fordi jeg ikke har brug for fine filialer og en fast rådgiver da jeg kan det meste selv.
    Jeg søger derfor en bank med en ordentlig netbank/mobilbank løsning dvs. en hvor det ikke kræver nemid bare at logge på netbank for at se sin saldo eller se et eller andet latterligt brev om at de ikke understøtter Windows XP mere , eller nemid for at lave overførsler på mobilbank. Før fik jeg breve til min eboks og jeg kunne logge på og se min saldo på computeren uden nemid (skulle bruge det ved overførsler) på mobilen skulle jeg aldrig bruge Nemid da jeg fik en mobil kode tilsendt ved hver overførsel. Gebyrerne skal selvfølgelig være små/ikke eksisterende da det er en Gørd-det-selv bank jeg søger. Banken må meget gerne have en mulighed for lån hvor man kun betaler forskellen mellem 2 konti. Hvis f.eks jeg har 300K indenstående på en konto men 400K udestående på en anden så betaler jeg kun renter af forskellen på de 2 konti (100K) hvis jeg så har 400K på begge konti betaler jeg ingen renter men får heller ingen men har der imod altid en låne mulighed på op til 400K uden at skulle til at oprette det.

    Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe for Finansnetbanken er fortid

    #207950
    testForfatter

    At finde nogen det officielt understøtter xp er nok et problem. Der er også sikerhedsproblematikken ved at blive på xp. Må man spørge om du evt har overvejet Linux?

    Hos danske bank bruger man ikke nemide fra mobilbank eller tablet til overførsel mellem egne konto eller konto kik. Eboks til ipad virker uden nemide.

    #207952
    AnonymForfatter

    Jeg søger heller ikke en netbank med understøttelse af XP, sidder med Mac 🙂 brugte bare det med XP som eksempel på et brev de sender som jeg ikke kan se hvad er, som så er påkrævet at jeg skal igennem Nem-ID møllen bare for at læse dette for mig ligegyldige brev der før kom i min E-boks
    Der må være andre banker end Finansnetbanken der bruger den løsning, jeg er nærmest fuldstændig ligeglad med hvad banken hedder bare deres gør-det-selv værktøjer er i orden.

    #207954
    AnonymForfatter

    Hvad med mobilbank ved Danske bank kræver det nem-id ved overførsel eller er det også med en sms kode?

    #207972
    Joakim_82Forfatter

    Jeg er enig med dig i ændringerne er i forkert retning… Det er meget generende at skulle bruge NemID for at kunne se sin saldo – det er bestemt en ting der også har fået mig til at se på hvad konkurrenterne kan tilbyde, så lytter med her 🙂

    #207974
    AnonymForfatter

    Hej Joakim og Michael.

    Jeg er blevet glad for vestjysk bank. God netbank og især god mobilbank med grafer og forbrugsoversigt(hvilket der også er i netbanken). Eksempelvis kan se en grafisk udviklinger sit forbrug af dagligvarer eller forbrug af fastfood. Hvilket har givet mig et bedre overblik over min økonomi.

    Giver de bedste renter for tiden(som dog er blevet dårligere siden jeg oprettede min fastrentekonto), hvilket var grunden til at jeg skiftede til dem i sin tid.

    Ingen NemID for at logge ind og se saldo på hverken på netbank eller mobilbank.

    Jeg har også Finansnetbanken, som jeg beholder så længe visadankort er gratis uden krav om lønindgang og nemkonto. Men hvis vilkårene ændrer sig så bliver denne bank elimineret.

    Så jeg er en af dem der håber at VB overlever, men vil aldrig have et engagement på over 100.000 euro (744.000 kr.)

    http://www.mybanker.dk/sammenlign/opsparing/opsparingskonto/

    #207976
    J LarsenForfatter

    ja, finansbanken har fået en skæv kurs.

    Men jeg ville ikke skifte til Vestjysk bank, før de har fået styr på deres økonomi, udover at udnytte deres opsparingskonti.
    De har i følge egne ord fået:
    “Fristforlængelse til gennemførelse af nødvendige foranstaltninger og opfyldelse af dispositionsbegrænsende påbud"

    Hvis det ikke lykkes, og banken overtages af en anden, fx Jyske bank, så er du tilbage hvor du står idag, og hvis du ikke har en afdeling i nærheden, er det kun gratis at hæve 4 gange i andre penge automater om måneden, der udover koster det 5 kr.

    Hvis du ønsker at skifte fra Finansbanken, så er det lidt sent, hvis du har et aktie depot, der var før de nye regler, gratis at flytte dem til et andet depot, fx nordnet, det er det ikke længere.

    Min erfaring er, at flere og flere under påskud af sikkerhed, har fjernet muligheden for at logge ind uden NemID kort.

    #207978
    Lars K.Forfatter

    Med mobiltelefonen behøver du da ikke nemid for at få i banken…?

    #207980
    testForfatter

    Hej Michael, ved ikke tror det er nemide ved overførsel til andre konti ind dem du har i din net bank. Danske bank har også forbrugsoverblik. Synes at deres software virkelig spiller. Med boliglån, realkredit eller også pension er det ikke svært at få det hele gratis inkl visa og Master, men kan godt se problematikken for dem der rammes af abonnementet .

    #207986
    AnonymForfatter

    Danske Banks mobilbank er lidt hybrid med hensyn til login.

    Uden login overhovedet kan du f.eks. se valutakurser.

    Skal du se indestående på dine konti logger du ind med cpr + en mobilkode som du finder i din pc Netbank.

    Skal du overføre penge skal du desuden indtaste en kode fra NemId papkortet.

    Ovenstående gælder for Windows Phone udgaven.

    Mange banker har udviklet deres egne lidt specielle løsninger fordi NemId ikke har fungeret på en mobiltelefon (manglende Java-support). Nu kommer NemId med en løsning baseret på Javascript som virker på mobiltelefoner. Det kan muligvis betyde at bankerne laver deres login om og fjerner de mere eller mindre hjemmestrikkede løsninger med mobilkoder, sms-koder etc. Men det kan kun tiden vise.

    Med en mobiltelefon er det meget relevant i det mindste at kunne logge ind med “kontokik" (Nordeas betegnelse) uden at skulle bruge papkortet da man ofte bruger telefonen på farten og ikke render rundt med papkortet i baglommen.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.