valg af konto til udbetaling af beløb til dækning af udgifter ved en byggesag.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • pigletForfatter
    Indlæg
  • #94306
    pigletForfatter

    Jeg kan ikke finde en kontotype der kan opfylde bygherrens behov for tryghed ved at have hånd i hanke med udbetalingerne og entreprnørens forståelig ønske om at kunne sikre sig betaling for udført arbejde. Pengene er allerede opsparet, så vi skal ikke have lån. Hvilke konomulighederne findes? Har nogen et bud?

    #207412
    MichaelForfatter

    Du skal have en bankgaranti således at banken sikrer entreprenøren betaling i tilfælde af din personlige konkurs. Pengene kan stå på en almindelig anfordringskonto.

    #207440
    AnonymForfatter

    Ud over det Michael siger kan en deponeringskonto formentlig være en mulighed.

    #207454
    pigletForfatter

    Min bank vil ikke anvende en deponeringskonto. Banken vil ikke komme ind i en konflikt mellem bygherre og entreprenør.

    Men jeg kan ikke helt forstå hvordan bankgaranti med en almindelig anfordringskonto fungerer.
    Her er hvordan jeg forestiller mig det. Find fem fejl! og fortæl hvordan det fungerer.

    1. der bliver oprettet en anfordringskonto i bygherrens bank med bygherren som “ejer" med det aftalte beløb, Entreprenøren informeres herom.
    2. Entreprenør sender faktura for udført afbejde som aftalt (i mit telmelde i to rater).
    3. Bygherre betaler fakturern fra anfordringskontoen.
    4. Når alt er betalt afmeldes bankgaranti og kontoen lukkes.
    piglet

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.