Børneopsparing

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • VinelskerenForfatter
    Indlæg
  • #94232
    VinelskerenForfatter

    Hej, har 3 drenge på 12, 10 og 4, der hver især har en børneopsparing. Jeg sætter 250 ind i måneden og for min ældste søns vedkommende er det så slut nu grundet grænsen på de 36.000. De står til en fast rente på ca. 2% frem til, at de er 21. Er det ok – eller kan det fås langt bedre?

    #206244
    HalliHalloForfatter

    Du er en meget heldig mand, tillykke!

    Ingen kan desværre gøre mere for dig.

    #206266
    VinelskerenForfatter

    Tak for et konstruktivt svar……

    #206278
    testForfatter

    Mybanker har en oversigt

    #206324
    thsvForfatter

    Halli, Hallo er der nogen hjemme?
    Et typisk svar fra denne useriøse bruger!

    I oversigten kan du se de banker, der tilbyder højere satser på børneopsparing, f.eks. tilbyder Basisbank 2,9% i følge oversigten. Men ellers er 2% en rimeligt høj sats i disse tider.

    #206350
    HalliHalloForfatter

    Så må du meget undskylde Lol Lol Lollemand, men da jeg gik ind på Mybankers hjemmeside, uden at være logget ind, så stod den højeste forrentning med kun 2 eller måske 2,05% med en flere års binding. Hvorfor man skal være logget ind for at se de bedste tilbud forstår jeg ikke og er vel noget misvisende, men måske du kan fortælle mig grunden?

    For der må da være en grund!

    Måske burde trådstarter selv have fundet ud af dette uden at spørge om det, da alle vel netop går ind på denne hjemmeside for netop at checke rentesatser for såvel ind- og udlån.

    #206390
    VinelskerenForfatter

    ja, jeg burde selv have undersøgt – men ok, det er kun dem, der laver noget, der laver fejl 🙂 Nu har jeg skiftet navn – det virkede åbenbart lidt stødende for nogen 🙂 Anyway – via oversigten har jeg nu set, at man kan få op til 3,5% og i nogen tilfælde 2,9. Sammenlignet med min egen bank får jeg her 2%, men kun for indeståendet over 30.000…….Mit spørgsmål er nu: hvor meget kan man presse sin bank til? Jeg vil helst samle alle mine forretninger hos samme bank og ikke sprede. Omvendt er det en ret stor forskel, vi kigger på her. Over så mange år bliver sådan en renteforskel altså til en hel del penge.

    Hvad kan man gøre i sådan en situation? Jeg synes, at det er tankevækkende, at man på investeringsmarkedet har ret gode muligheder for at lave 4-5%, når man kigger på 3-7 årige horisonter – men på børneopsparinger, som har en langt længere horisont, er bankerne påfaldende nærige. Bør jeg måske i virkeligheden investere børneopsparingerne i værdipapirer med en forsigtig profil? Det kan da kun give mere over så langt et forløb

    #206392
    testForfatter

    Ja det med at investere er da en mulighed som flere banker tilbyder.

    Pressebanken på satsen på en børne opsparing? Nej det tror jeg ikke men du kan da prøve.

    Halihalo skal du ikke ta dig af det tjener intet formål

    #206440
    filosofenForfatter

    hej test, nej ham glemmer vi lige – forstår faktisk ikke, at han ikke bliver verfet ud – det er fra tid til anden bare provokationer, der kommer fra den kant……banken må vel se mit engagement samlet set – det, der taler imod er, at jeg kun har været kunde der i et lille år – men omvendt har jeg svært ved at acceptere, at de ikke matcher markedet. Med 3 sønner og en meget sund økonomi bør jeg være meget atrraktiv for dem – og derfor kan de vel presses? Men jeg er ved at være træt af det her med bankerne – overvejer, hvad jeg efterhånden skal bruge dem til……Alternativt må jeg jo bare flytte mine børneopsparinger og lade resten være, hvis det skal være sådan

    #206672
    HalliHalloForfatter

    Forleden læste jeg et indlæg af trådstarter (Curios) som havde oprettet sig med en helt ny profil og nu kaldte sig Renè Mikkelsen, men nu er det pludseligt væk.

    Jeg husker den tydeligt fordi der var kritik af mig, men undrer mig at jeg ikke mere kan tage til genmæle. Men ok, det har nok ikke været så vigtigt.

    #206682
    filosofenForfatter

    har du tænkt over, at vedkommende måske blev lidt træt af dine spydige kommentarer – det kunne meget vel være tilfældet……….det er faktisk tilfældet….!

    #206684
    AnonymForfatter

    Halli Hallo
    Hvorfor man skal være logget ind for at se de bedste tilbud forstår jeg ikke og er vel noget misvisende, men måske du kan fortælle mig grunden ?

    Svaret er : Fordi mybanker bruger dine data til at få kunder ( altså banker ) til at betale for at være på siden. " Hvor svær er den at regne ud"

    Lev i nuet med måde

    Fyr banken og find en anden.

    #206698
    filosofenForfatter

    Nogle forslag?

    #206716
    AnonymForfatter

    Lev i nuet med måde 🙂

    Prøv selv at finde to banker der kan give dig et tilbud, eller brug mybanker side hvor banker byder på dine opgaver.

    God fornøjelse…..

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.