Overføre penge til Sverige

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94222
    AnonymForfatter

    Er der en nem og hurtig måde at overføre et mindre beløb til en privatperson i Sverige, når jeg kun har kontonummeret.

    #206080
    AnonymForfatter

    mon ikke du skal bruge et IBAN og et swift nr/ konto nr -som ved overførsel fra udlandet til en konto i Danmark
    og så ryger de automatisk hen hvor de skal -altså hvis du overfører fra eksempelvis en dansk bank

    #206082
    AnonymForfatter

    Desværre har jeg kun kontonummeret og banken

    #206086
    testForfatter

    Hvis du var kunde i danske bank kunne du ringe til dem og få Iban nr ud fra de oplysning du har men du kunne også bede den du skal betale til om det. Så kan du taste det ind vis net bank . Via net bank kreditor se man det Iban nr du skal bruge.

    #206088
    AnonymForfatter

    Jeg er ikke kunde i danske bank og jeg skulle gerne overføre pengene i weekenden

    #206090
    testForfatter

    Ja så må du jo ringe til personen i Sverige og få de nødvendige oplysninger eller oplyst om vedkommende har en paypal konto.

    Som sagt kan man se sidt Iban nr i net bank på nogen net bank løsninger

    #206092
    AnonymForfatter

    Ok så siger jeg tak for hjælpen 🙂

    #206094
    HalliHalloForfatter

    Du kan hurtigt finde IBAN og BIC/Swiftnumre her, da jeg går ud fra at du kender modtagerens bank, og dermed hurtigt kan finde dens reg.nr.:

    http://www.ibancalculator.com/

    Jeg kender ikke Paypal, men er vist noget man mest bruger ved handel mellem private, f.eks på Den Blå Avis, der er ejet af Ebay, der igen ejer PayPal.

    I øvrigt er de vist, iflg. det jeg har hørt, ret dyre at benytte i forhold til en almindelig EU-Overførsel.

    Mærkeligt at du ikke bare spørger modtager direkte, idet nummeret står på kontoudtog m.v.

    #206102
    testForfatter

    Hvis du sender pengende til en forkert konto er det dit problem at få dem retur. Jeg ville derfor kraftigt anbefale at du skaffer de fornødne oplysninger fra beløbsmodtagerne.

    #206106
    AnonymForfatter

    Kunne da være spændende at vide hvordan du løste problemet! 🙂

    og om det kostede dig noget

    og om du eventuelt brugte paypal (som jeg gætter de fleste banker anerkender -modsat Bitcom)

    Der var jo tale om en pensionskonto, ellers ser det ud til at fra visa til visa går det helt automatisk hvis man har visa kort til begge konti -med eller uden gebyr

    #206110
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg fik ikke sendt pengene til Sverige. Jeg skrev til modtagerne at det ikke sådan bare kunne lade sig gøre uden jeg havde været i min bank og oprette en udenlands konto..
    Det forstod han og var ok med at vente

    #206112
    testForfatter

    Du behøver ikke en udenlandskonto som jo må være en konto udlandet for at overføre til udlandet. Du gør det helt simpelt via din net bank men skal bruge modtagers Iban nr. Så hvorfor spørg du ham ikke bare om der i stedet for at vrøvle om en udlandskonto?

    Paypal, letteste løsning er at både modtager og afsender af pengende opretter en konto. Jeg har som mange der handler på nettet en. Det er gebyr frit nemt og simpelt.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.