Fortryde flytning af pension

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • brianlForfatter
    Indlæg
  • #94212
    brianlForfatter

    Er det normalt muligt at fortryde flytning af en pensions opsparing?

    Jeg flyttede i forbindelse med job skift mine gamle pension, til det nye arbejdes tvungne pensions selskab, men er egentligt ikke videre tilfreds med dem og ville heller styre det selv i f.eks nordnet. Kan man få flyttet den del af pensionen væk eller er det hele nu bundet i det nye selskab indtil jeg skifter arbejde igen?

    #205914
    brianlForfatter

    Jeg har i øvrigt sendt en forespørgsel til pensionsselskabet, men de er ikke de hurtigste til at svare.

    #205924
    HalliHalloForfatter

    Hvis den overflytne pension også er en tvungen arbejdsgiverpension, så bliver det nok lidt vanskeligt at få opsparingen flyttet til Nordnet. Er det en helt privat pension, så kunne der måske være en mulighed for at få den overført.

    Det bemærkes nemlig, at en tvungen pensionsordning normalt aldrig kan flyttes til en bankordning, medmindre det udtrykkeligt står i forsikringsaftalen mellem arbejdsgiver og forsikringsselskabet.

    Oplys venligst herinde, når svar foreligger, gerne ordret og jeg takker på forhånd.

    #205996
    brianlForfatter

    Spørgsmål og svar til pensions selskabet:

    Hej.

    Da jeg startede i mit nuværende job, hvor der er pension i SEB, flyttede jeg min pension fra min tidligere arbejdsgiver til jer.

    Er det muligt at flytte den del væk fra SEB igen eller er den nu bundet indtil jeg skifter job igen?

    —-

    Den vil være bundet, da vi ikke laver deloverførsel eller deludbetaling.

    Venlig Hilsen

    xx xx

    Overassistent
    Pension Direkte

    #206038
    AnonymForfatter

    har du spurgt din gamle, henholdsvis din nye arbejdsgiver om der er tale om tvungne ordninger, i modsat fald siger SEB vel blot at de ikke, vil eller kan, laver deloverførsler

    mon alle banker forholder sig lige så firkantet. 🙂

    #206050
    AnonymForfatter

    Hvis du kun har haft pensionen stående hos SEB i ganske kort tid, så kunne du jo have tilbudt dem, at du ikke ville have haft rente af det beløb som der er tale om, og som du “frivilligt" har overført til dem.
    Det burde selvsagt være enkelt at klare, og så tjente de oven i købet på det uden at skulle opkræve gebyrer
    forudsat depotet har haft en positiv forrentning 🙂

    #206064
    HalliHalloForfatter

    10Jens skrev: “mon alle banker forholder sig lige så firkantet. :-)"

    Nej, det tror jeg ikke de gør, men i dette tilfælde er der jo ikke tale om en bank, men SEB Pension, som er et livsforsikringsselskab.

    #206108
    AnonymForfatter

    HalliHallo, nej du har måske ret i og med der er tale om en frivillig overførsel.

    modsat det selskab hvor jeg selv havde en ubetydelig pension stående, der blev solgt til SEB

    i det tilfælde havde det naturligvis været mest korrekt at man var blevet fritstillet, således at man/ den enkelte kunde kunne overføre livrenten til det selskab som vi hver især syntes
    det var mest fordelagtigt at overføre sin egen livrente til.
    Nåh der har jo nok ikke stået noget med småt nogen steder hos det gamle selskab som man burde have gransket nærmere.

    Undskyld Brian, kommer jo ikke din sag ved.

    Er det for øvrigt en ratepension eller en livrente du har hos SEB
    –og hvad så når du igen skifter job, kan du så få pensionen flyttet
    eksempelvis til din nye arbejdsplads´ ordning eller så du selv forvalter det!
    og hvor stor er din nuværende arbejdsplads, kan den evt. hjælpe dig i forhold til dit nuværende pensionsselskab.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.