Forældelse af gæld

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94195
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg har fået et brev fra Leasy omkring et udestående hos dem på XX antal kr. Jeg har intet hørt fra dem i lang tid, og må indrømme at jeg ikke kan huske dette lån. Jeg har fået ryddet godt op i min økonomi, og er faktisk næsten gældsfri, indtil dette brev kom. De ville have deres penge – ellers sendes det videre til fogden. Derfor skrev jeg en mail til kontaktpersonen, om at jeg var uforstående overfor det brev de sendte til mig – og den gæld de hentydet til. Efter et par dage sendte han mig kontrakten hvorpå jeg har skrevet under på gælden for 3 år siden, her til d. 18. Men har intet hørt siden den dato – og jeg ved ikke hvornår jeg stoppede betalingerne.

    Er denne gæld for gammel her d. 18?

    #205684
    AnonymForfatter

    I stedet for at spørge her, hvor du kan risikere at få svar fra personer der absolut intet aner om det de svarer på, kan du bare søge på nettet, hvor du bl.a. vil finde familieadvokatens svar på spørgsmålet om forældelse af gæld under http://www.familieadvokaten.dk/emner/647.html

    Som det vil fremgå, forældes gæld i henhold til et gældsbrev efter 10 år, regnet fra forfaldstidspunktet, i dit tilfælde sandsynligvis fra det tidspunkt hvor gælden blev opsagt pga misligholdelse.

    Så svarer er, at din gæld IKKE er forældet og først vil være forældet om 7-10 år og at forældelsen vil blive afbrudt ved indbringelse af sagen for fogedretten.

    #205688
    testForfatter

    Tror sådan set folk stiller denne type spørgsmål fordi de håber at udlåns firmaer som leasy ikke kender loven. Sjovt nok er det så den samme type der heller ikke gide at Google det selv om det nok var hurtigere ind at skrive et indlæg her.

    Men det der i grunde undre mig mest er at der er nogen der gider at svare.

    #205690
    AnonymForfatter

    Test- med 3340 indlæg på denne side burde du være den sidste til at undre dig over at der er nogen der gider svare.

    #205692
    testForfatter

    Hvem sagde at jeg ikke undrede mig over mig selv?

    #205694
    Mr RForfatter

    Godt svar test jeg grinede :-).

    #205696
    MichaelForfatter

    Folk der tager hurtiglån gør det fordi de ikke gider bruge 10 min på at undersøge om de kan få det billigere i deres bank, men blot er forblændet af den iPhone 5 eller hvad det nu måtte være for noget bras de vil have.

    Så skal man altså heller ikke forvente, at de gider bruge 10 min på at undersøge reglerne omkring forældelse selv og derfor får vi disse hurtiglån/RKI spørgsmål 5 gange om ugen.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.