Flytte obligatorisk arbejdsgiverpension..

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94185
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har et par ret simple spørgsmål.

    1) Den pension jeg indbetaler til gennem min arbejdsgiver, kan jeg flytte den over i min “private" opsparing hos nordnet.dk? Jeg kan ikke opsige aftalen (da den jo er “tvunget"), men kan jeg flytte det der står og så selv investere midlerne? Jeg er klar over, at jeg derigennem også har nogle forsikringer.

    2) Jeg har et par “klat-pensioner" fra tidligere arbejdspladser – kan jeg rykke disse over til nordnet?

    Det var vidst det! 🙂

    På forhånd tak..

    #205514
    testForfatter

    1) umiddelbart nej da det er en ordning erstatning indbetales via din nuværende arbejdsgiver

    2) afhænger helt af aftalen. Der findes stadig ordninger der ikke kan flyttes.

    #205518
    HalliHalloForfatter

    Nøjagtig det samme spørgsmål har været stillet herinde mindst 100 gange før, så måske du bare kan søge i de gamle svar, der allerede er givet.

    Men svaret er igen det samme som sidst: Det afhænger af hvad der står i dine policers bestemmelser, altså i forsikringsregulativerne.

    Jeg forstår bare ikke at så mange ikke forstår selv at finde svaret enten ved lige at kikke i sine papirer eller blot at ringe til de selskaber, der har ordningerne.

    #205526
    AnonymForfatter

    Hallihallo

    Hvorfor er du altid så sur ?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.