Luft i økomien, hvad ville i gøre.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94176
    AnonymForfatter

    Hejsa
    Jeg står i en god økonomisk situation og har brug for et godt råd.
    Min status er som følger.
    Jeg har cirka 200.000 stående på alm. bankkonto jeg gerne vil have placeret fornuftigt uden nogen særlig risiko.
    Har nogle lange 4% obligationer som pt. står til en værdi lige nu på cirka 130.000 kr. de er i kurs cirka 105
    Har en ejerlejlighed til en værdi af cirka 1.200.000 med en gæld på 878.000 som står som et afdragsfrit F1 lån til skal refinancieres til oktober.
    Jeg er virkelig i tvivl om hvad i alverden jeg skal gøre, for at få mest muligt ud af det økonomisk. Nogle der har nogle gode råd? Hvad ville i selv gøre?
    Hilsen Frank

    #205390
    MichaelForfatter

    Først og fremmest springer det i øjnene, at du kører afdragsfrit når du tilsyneladende har en god økonomi og en pæn buffer. Overvej at afdrage på lånet og herved spare tillægget på bidragssatsen.

    #205392
    AnonymForfatter

    Ja, jeg har også aftalt med nordea indtil videre at skifte til et F5 med afdrag når der skal refinancieres en tænkte at der måske var bedre alternativer. Jeg kiggede lige lidt på Jyske Banks muligheder med deres nye boliglån. Måske var det en ide med en konto der forrentes med samme rente som lånet, da jeg løbende har et pænt overskud hver måned, da jeg får tilbagebetaling på nogle penge jeg har lånt ud. Pt. har jeg nok et månedligt overskud på ihvertfald 6.000-7.000 kr. Tænkte deres Q4 Plus var en god mulighed.

    #205508
    AnonymForfatter

    Vil gerne have nogle flere indput.

    #205510
    AnonymForfatter

    Vil meget gerne have flere input.

    #205522
    HalliHalloForfatter

    Ja, jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men jeg er også meget interesseret i flere input, helt nogle jeg ikke kender i forvejen.

    Måske spøgeren også burde redegøre for lidt for hvad hans bank giver af gode råd?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.