Godkendelse ?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94154
    AnonymForfatter

    Hej , jeg har lige et spørgsmål angående køb af bolig .
    Info
    Tjener 20.000kr udbetalt om måneden
    Ingen rki
    Ingen gæld
    200.000 kr udbetaling ( selvom den kun kræver 70.000)

    Er selvstændig og driver min egen cafe . Min kone er under uddannelse og modtager su .
    Lejligheden koster 1,4 millioner og kræver en månedlig husleje på 8.000kr
    Mit spørgsmål er så som første gangs købere

    " tror i at min bank giver et lån til mig ? Og hvor stor er sandsynligheden for jeg kan låne ?
    Mvh Carsten 🙂

    #205058
    AnonymForfatter

    Det ser ikke helt umuligt ud. Men prøv selv at gå ind på nogle af de sider som beregner hvor meget du kan købe for – hos totalkredit.dk, rd.dk eller en anden – og indtast de faktiske indkomst og udgiftsbeløb mv.

    #205060
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar Henrik , Har taget forskellige beregninger , og den godkender nogen Lunde lånet , men grunden til jeg spørger er at der er krise og banker er meget sparsomme mht at låne folk ud ,

    Tror du muligheden er stor for jeg kan få det lån ? 🙂

    #205062
    thsvForfatter

    Ingen kan udtale sig om en bank, evt. vil godkende dig/jer som boligkøbere.
    Din opsparing og den relativt gode løn (er det for dig alene?) giver muligheder, men er det for et par at der er netto 20.000 kr pr. måned, så er 8.000 i husleje for meget.
    Tag en snak med din bank om mulighederne, de vil gerne låne ud til folk, der betaler ydelserne på lån rettidigt og uden problemer.

    #205066
    AnonymForfatter

    Tak for jeres besvarelser 🙂

    Ja den løn er for mig alene , min kone er på su \ studerende .

    #205068
    testForfatter

    Hvad har du råd til? Læg et budget. Banken er i sidste ende ikke ansvarlig for om du har råd eller ej. De plukket dig gerne til sidste fjer.

    #205086
    AnonymForfatter

    De plukket dig gerne til sidste fjer ?
    Forstod ikke der udtryk ?

    #205090
    HalliHalloForfatter

    Hvis du vitterlig har 20.000 kr. netto ved at drive en cafe, og har haft samme indkomst over en længere periode, så er et lån da 100% sikkert. Så man jo gå ud fra at der er lagt lidt til side mhp. erhvervelsen, så banken kan se at du mener det alvorligt med et boligkøb.

    Kan slet ikke forstå at du stiller spørgsmålet her og ikke i stedet anmoder banken om et boligbevis, så du ved hvad du/I kan købe for.

    #205096
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror det bl.a. er Danske Bank “test" hentyder til, men ved det jo ikke, for der bliver ligesom godt plukket, bare ved at have en almindelig lønkonto, hvis ikke du er kvartmillionær/skyldner. Jeg ved bare, at bankerne bl.a. lever af at låne penge ud.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.