Billigste bank?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94153
    AnonymForfatter

    Kan I anbefale den billigste bank?

    #205070
    testForfatter

    Danske bank er for mig den biligste.

    #205080
    AnonymForfatter

    Her er nogle forslag.

    Nogle af de små banker er et godt bud. Eks. Vistofte sparekasse, Sønderhaa sparekasse.
    Disse er gode valg da dine normale brug af bankens ydelser er gebyr fri.
    Rentesatserne er også rimlige i forhold til eks. Danske bank.

    #205084
    HalliHalloForfatter

    Der er jo stadig et hav af banker i Danmark, og der er ikke nogen der kan sige hvilken der den billigste.

    Nogen herinde har 4-5 banker for at få det billigste alle steder, men hvis man står og skal låne, så går den model ligesom ikke. Her skal man finde den bank der er billigst at låne i.

    Søger du blot en lønmodtagerbank, så er der jo CoopBank, der efterlyser nye gode kunder.

    Gå evt. ind på http://www.pengepriser.dk

    Der kan man også finde mange gode oplysinger.

    #205126
    BertelsenForfatter

    Til Emil:

    Hvilke produkter efterspørger du i banken?

    Hvis du kun skal bruge en lønkonto og et visadankort uden gebyr, ja så var Coop Bank måske en mulighed.

    #205130
    thsvForfatter

    Coop bank er ihvertfald billig at benytte, hvis man er medlem af Coop.
    Nordea er ligeledes billig, hvis man er under 28 år eller kan blive fordel+kunde, hvilket alle boligkøbere med RK-lån automatisk er.

    #205134
    HalliHalloForfatter

    Nu spørgers er her om den billigste bank, men hvilken er den allerdyreste nu om dage, hvis man bare skal have en lønkonto tilknyttet et Dankort evt. MasterCard på tilgodehavendebais?

    #205138
    Mr RForfatter

    Det er umuligt at svare på HalliHallo.

    Fordi alle banker har gebyrer for forskellige ting.

    Så det kommer helt an på ens adfærd (rent bankmæssigt) og jeg tror egentlig ikke at det har den store betydning så længe man ikke vil låne penge.

    Jeg tror nu som udgangspunkt at de store og mellemstore banker er de billigste og lokalbankerne og sparekasserne er dyrest til den daglige økonomi og udlån.

    Hvis det drejer sig om indlån skal man nok sætte sine penge i de mindre banker, der har brug for indlån og derfor giver en højere rente.

    Hvis det er formue pleje så skal nok igen tilbage i de store og mellemstore banker.

    #205162
    HalliHalloForfatter

    Jeg regner med at den dyreste bank for en almindelig lønmodtager med en engagement under 750.000 kr. i dag er DANSKE BANK, men ved det dog ikke, idet man her skal punge ud med knapt 500 kr. for en almindelig lønkonto. Hertil kommer en ret så dyr kassebetjening samt at det vist koster 10 kr. at hæve i en fremmed automat med betalingskortet MasterDebet, men måske sidstnævnte er sat ned, det kostede i hvert fald denne høje pris før indførelsen af kontogebyrer.

    Mindst ca. 80% af samtlige banker tager vel nemlig fortsat ikke gebyr for et dankort eller i øvrigt kontogebyr.

    #205164
    Mr RForfatter

    Det er godt du siger regner med fordi alle de tal du nævner er forkerte men ok 🙂

    #205166
    testForfatter

    Ja der er mange der har meninger om danske bank og det er åbenbart sammen forkerte oplysninger meget populært.

    Nå det så er sagt ville jeg da nok med et mindre eller andet bank behov ikke være tilfreds kunde i danske bank som jeg er i dag.

    Man skal altid ud fra ens faktiske behov undersøge det virkelige marked og ignorere fordomme og misinformation. Alle banker har gebyr lister tilgængelige.

    #205184
    HalliHalloForfatter

    Det er bestemt ikke særlig informative svar hverken Mr R eller test giver, men jeg har mine oplysninger fra Politiken/Mybanker, se venligst her:

    http://politiken.dk/oekonomi/privatoekonomi/ECE1875566/danske-bank-topper-liste-over-dyre-banker/

    Her fremgår at Danske Bank topper med 420 kr., hvis man kan få udstedt et Visa/Dankort. Kan man ikke det er man henvist til et MasterCard Direct, og så ville hævegebyret være dobbelt så højt, nemlig 10 kr. pr. hævning, som jeg har korrekt har skrevet. Her ville det samlede gebyr for en konto i Danske Bank være 540 kr.

    Det eneste, som jeg godt vidste før jeg skrev det, der vist ikke er helt rigtigt er det med at man kan få en gratis lønkonto i mindst 80% af bankerne. Dette tal er dog kun omkring 60%, så her skulle der have stået 50%.

    Heraf ses at mine tal ikke er ukorrekte, i øvrigt er jeg da også ligeglad, jeg nævner det bare for fuldstændighedens skyld, og jeg vil ikke bruge mere tid på det spørgsmål.

    I øvrigt kan jeg ikke forstå at Mybanker laver sådan en liste, og indregner gebyrer, som enhvert tænkende menneske nemt kan udgå. For 98% af befolkningen kunne nok aldrig drømme om at hæve 2 gange om måneden i en “fremmed automat".

    #205192
    HalliHalloForfatter

    Tilføjelse:

    Mit beregnede gebyr på 540 kr. kan dog reduceres til 480 kr., ved at tilmelde sig hverdag+ eller hvad det nu hedder.

    #205194
    Mr RForfatter

    Hallo hallo

    75 kr per kvartal for en konto med dk = 300 kr om året

    5 kr for at hæve i automater andre end danske bank egne.

    Hvis du har over 60.000 i lån/indeståendet/pension bliver det billigere

    Hvis du har over 750.000 er det gratis

    #205206
    HalliHalloForfatter

    Mr R:

    Goddag mand økseskaft:

    75 kr per kvartal for en konto med MasterCard Direct = 300 kr om året

    10 kr for at hæve i automater andre end danske bank egne.

    Hvis du har over 60.000 i lån/indeståendet/pension bliver det billigere

    Hvis du har over 750.000 er det gratis.

    Mr R, Skriv om muligt noget jeg ikke ved, tak.

    Jeg ved godt du er en inkarneret DanskBankfan, og jeg har da egentlig heller ikke noget mod denne bank, men ret skal være ret og der er ikke grund til at skjule noget, som du behændigt forsøger.

    Og banken lever nu 100% op til det gamle ordsprog: “Det er dyrt at være fattig".

    Hav en god weekend!

    Hilsen

    HalliHallo

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.