Billån og banken tager røven på os

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87468
    AnonymForfatter

    Vi har Nordea hvor vi nogen forskillige lån som huskøb og bil osv… MEn banken skriver ikke til os hvis nu det ikke lige køre på vores BGs de lader som ingenting og vi har et billån med 20% hvor vi betaler 3000 kr om mdr vi lånte 154000.. Er så ked af den bank efterhånden for de siger ingenting til os om hvordan og hvorledes.. Vi overvejer meget at skifte bank for er så utilfres med dem i Nordea

    Når min kone er der nede og snakke med dem er vores bankrådgiver så Flabet i hans mund.. Men hvis det er mig der er der nede er der ingenting med ham

    #109244
    AnonymForfatter

    20% på billånet lyder helt urimeligt højt, det kan i finde billigere mange steder (alt efter økonomisk situation, lån/kontra bilens værdi etc selvfølgelig).

    Nordea er generelt ikke kendt for at høre til blandt de billigste, så det var sikkert værd at lave et samlet overblik over jeres lån, værdier, indtægter og et samlet budget – og med det i hånden shoppe rundt blandt alternative banker.

    Uden at kende noget til jeres forhold iøvrigt, er det lidt svært at sige konkret hvor og hvad i kunne prøve – er der f.eks friværdi i huset, kunne en oplagt mulighed være at samle lånene der til en attraktiv realkreditrente. Er der ikke det, kan I jo enten prøve at lure på mybankers lister, og få en ide om hvor de billigere løsninger findes – eller simpelthen gå på shopping. Personligt ville jeg starte hos de mindre/lokale banker, de er tit både venligere, mere individuelt engagerede og tilmed billigere.

    #109248
    AnonymForfatter

    test

    #109250
    AnonymForfatter

    mon ikke der menes et billån med 20% udbetaling – har svært ved at forestille mig Nordea tage 20% i rente på et billån… trods alt…

    hvad menes der med BGs?

    hvis du mener betalingsservice, hvad er det så der ikke kører med dem og hvordan tager Nordea røven på jer?

    #109340
    AnonymForfatter

    Det lyder rigtig nok, at det er UDBETALINGEN, der skal være 20% af bilens købesum for at få den billigste pris, hvilket naturligvis skyldes, at banken derved har større sandsynlighed for at redde deres penge hjem ved tvangsauktion af bilen, hvis den situation skulle blive en realitet.

    Mht. om han er flabet eller ej, kan det jo skyldes at han ganske enkelt er irreteret over din kones manglende økonomiske forståelse, hvis den ikke ligger langt fra din!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.