Sikkerhedsdepot?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94126
    AnonymForfatter

    Jeg har netop fåët et brev fra min bank om, at der via VP Securitieres er registreret sikkerhedsdepot på mit selskab og på mig privat med virkning fra den 30. januar 2014 kl. 15.11 med rettighedsteksten: “Pantsat til sikkerhed for alt mellemværende med Jyske Bank".

    Dette undrer mig en hel del. Er der nogle der ved hvad det kan skyldes og hvad det har af konsekvenser?

    For det første undrer det mig, fordi jeg ikke skylder noget i min bank ligesom ingen af mine konti eller depoter er i minus eller i fare for at komme i minus.
    For det andet synes jeg det er påfaldende, at jeg den 30. januar kl. 14.55 havde telefonsamtale med min bankrådgiver, hvor jeg valgte at opsige investeringsaftalen, da jeg ikke mener den har været udgiften værd.

    Håber på svar, at det jeg synes det er meget mærkværdigt, at der pludselig er pantsat noget til sikkerhed, når jeg ikke på nogen måde har bedt om det eller er blevet oplyst om det.. Ligesom jeg ikke forstår, hvad det indebærer. Og hvilke konsekvenser det har?

    Det er ingen hemmelighed, at jeg går i tanker om at skifte bank. Håber på et godt og brugbart svar.

    #204668
    AnonymForfatter

    rettelse: der skulle i næstsidste afsnit stå “håber på svar, idet jeg synes det er meget mærkvlærdigt, at der pludselig er pantsat noget til sikkerhed…:"

    #204670
    Mr RForfatter

    Der er rigtig mange forskellige muligheder.

    Spørg i din bank, det er kun der du kan få svar.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.