Lån til rækkehus

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87465
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Jeg er en ung førstegangskøber som gerne vil have nogle afhængige råd fra eksperter omkring boliglån. Jeg står og skal købe et rækkehus til 1025.000 kr. Jeg vil selvfølgelig gerne finde det bedste lån til mig. Jeg ønsker et sikkert lån, da jeg ikke er den store gambler og så ønsker jeg at det skal være så billigt som muligt. Har i nogle forslag til konkrete lån og banker/kreditinstitutter?

    Håber i kan hjælpe

    Her er lidt info om mig, hvis det hjælper.

    23år
    løn 23000 kr
    har bonusbanken
    jeg skal kunne betale alle udgifter selv
    ingen gæld
    opsparing 45.000kr

    #109198
    AnonymForfatter

    Jeg er ikke uddannet ekspert, så de her kommentarer må ikke forveksles med den rådgivning, du kan få fra professionelle – der kan være ting jeg har overset.

    Umiddelbart lyder huset en smule dyrt, både hvad angår det umiddelbare kontantbehov og de løbende udgifter sammenholdt med lønindtægten (hvis de 23.000kr ellers er lønnen før skat).

    Sådan på skitseplan kunne det se således ud:
    Realkredit (80%): 820000kr
    Bolig/Banklån (15%): 153750
    Udbetaling (5%): 51250 (i praksis sikkert et afrundet beløb, f.x 55.000)

    Oveni udbetalingen kommer diverse udgifter til skøde (hvis du ikke kan skrive det selv), stempel mv. – bruger du advokat til skøde, løber det let op i et kontant behov udover udbetalingen på f.eks. 15.000kr. Udgifter til oprettelse mv. på banklånet kan typisk puttes ind i lånet, således at hovedstolen blot bliver det større.
    Dermed står du altså med et umiddelbart kontantbehov på noget der ligner 70.000kr og en opsparing på 45.000kr. Banken vil ofte være behjælpelig med at finansiere hele eller dele af de sidste 5%, men så begynder det at blive dyrt.

    Sådan en helt uforpligtigende beregning af lånene kunne ligne noget i denne stil: