Fratrædelsesgodtgørelse mhp. rente

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94107
    AnonymForfatter

    Goddag allesammen,

    jeg har brug for jeres hjælp mhp. den rente man ville få igen, hvis din tidligere arbejdsgiver ikke betale den fratrædelsesgodtgørelse hun skylder til dig. Den 02-01-14 har Dansk Erhverv også skrevet under på protokollatet, men efter 18 dage ( 12 arbejdsdage ) har jeg stadig ikke set skyggen af de penge. Jeg er blevet informeret af min fagforening, at de har sendt en rykker til deres bogholderi og har fået fat i Dansk Erhverv. Endnu en rykker ville blive sendt hvis de ikke betaler igen i morgen.

    Det skal understreges at alle parter har underskrevet kontrakten.

    Mit spørgsmål til jer er: Hvor mange procent af de nuværende beløb skal min tidligere arbejdsgiver af med?
    – Jeg usikker på om jeg formulerer mig korrekt. Hvis jeg skal have fx. 10.000,- kroner tilbage – Så ville der formentlig blive lagt et gebyr på, at de har sendt den rykker. Plus en procentdel af det beløb der skal betales tilbage. fx 1.5% igen. Stemmer det?

    Jeg har forsøgt at Google lidt, omkring emnet men kan ikke rigtig finde et præcist svar. Håber der er mulighed for i kan hjælpe mig.

    Tak på forhånd, Alex.

    #204256
    AnonymForfatter

    Spørg din fagforening.

    Det er sandsynligvis tale om procesrenten, der p.t. er 8,2%

    #204260
    AnonymForfatter

    Så det ville sige at beløbet på fx. 10.000 ville blive ganget med 8,2 procent?

    #204262
    AnonymForfatter

    Nej da. Du får måske 8,2 procent, men kun for det tidsrum som betalingen er gået over tiden = fra det tidspunkt din fratrædelsesgodtgørelse burde have været betalt. For 1 måned vil det være ca. 68 kr. eller 820 kr. for et år.

    Spørg dem der har kørt sagen for dig, de må vide fra hvilket tidsrum renten skal beregnes og/eller hvilken rente du skal have.

    #204264
    AnonymForfatter

    Så… hvis det var 10000 – Så ville jeg få 10068,- kroner, hvis det kun tage en måned for dem?
    – Min nysgerrighed er alt for stor, så jeg ønskede selv at finde ud af det.

    Men jeg er ikke helt sikker på hvad du mener.

    #204266
    AnonymForfatter

    Om igen

    Renten er IKKE fra det tidspunkt hvor din fagforening og din tidligere arbejdsgivers repræsentant er blevet enige om, at hun skal betale dig fratrædelsesgodtgørelse (2.1.2014), MEN fra det tidspunkt, hvor fratrædelsesgodtgørelsen burde have været betalt til dig. Så hvis du fratrådte for 2 år siden er der tale om 2 års rente.

    MEN der er meget gætteværk i det jeg skriver, da jeg jo ikke kender sagens detaljer, det eneste rigtige svar kan du få fra din fagforening

    #204268
    AnonymForfatter

    Beklager.

    Fratrædelsesgodtgørelsen skulle sendes den 2.1.2014 – Efter Dansk Erhverv havde skrevet under og det gjorde de den 2.1.2014. Pengene skulle overføres på dags dato efter underskrivelsen.

    For min egen sags sikkerhed bør jeg nok ikke udtaler mig yderligere.

    Jeg har bare forstået på min fagforening at de sender en rykker hver eneste uge til deres bogholderi, indtil den 3. gang. Hvor vi så ville tage den i fogedretten. Alt jeg er nysgerrig efter er hvor meget jeg vil kunne få tilbage, da’ jeg fik af vide der var tale om “strafrente".

    #204270
    AnonymForfatter

    Jeg ønsker bare ikke at snakke om sagen i yderligere detaljer, det var skam det jeg mente.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.