lån til andelskolonihave 7,75% over 30 år?!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87462
    AnonymForfatter

    Hej Min kæreste og Jeg er ved at Købe kolonihave 800.000kr! Det er en andelskolonihave, men det er ikke muligt at tage pant i boligen. Vi har modtaget et tilbud fra vores bank, der tilbyder 7,75% rente over 30 år…..
    Lyder dette rimeligt eller er der andre muligheder?
    Håber på hurtigt svar, da vi for alt i verden ønsker den have så vores lille datter kan komme på græs:-)

    #109242
    AnonymForfatter

    Svært at sige om prisen er rimelig, da der ikke medfølger supplerende oplysninger om jeres økonomi iøvrigt.

    Den lyder umiddelbart fair, men kan dog findes billigere, stiftelseromkostningerne på lånet kan være den store forskel – de er heller ikke nævnt.

    #109252
    AnonymForfatter

    en helt anden ting:

    grunden til at der ikke kan tages sikkerhed i huset er som bekendt at det ligger på en lejet grund ejet af kommunen.

    har du sat dig grundigt ind i forholdene omkring grunden? det er surt at betale 800.000 kr. idag og så kunne sælge for 0,00 kr. om 10 år fordi kommunen har opsagt hele foreningen og udstykket grunden til indkøbscenter.

    #109260
    idagForfatter

    hej hej

    det lyder som en lidt høj rente. vi har en rente på 6,25 i nr. nebel sparrekasse men det er så over 15 år. til gengæld har jeg lige fundet ud af idag at lån og spar bank tilbyder koloniprioritetslån, dvs. at man kan låne til kolonihave på samme vilkår som med en andelslejlighed, også afdragsfrit osv. jeg tror godt at det kan betale sig at kigge nærmere på det!
    held og lykke med det 🙂

    #109320
    AnonymForfatter

    Hej og Tak for svaret! Jeg har lige sendt en mail til lån og spar!:-) fortsat god weekend!

    #109508
    AnonymForfatter

    Ved godt det ikke var en del af dit spørgsmål, men i skal måske også vurdere lånets løbetid en ekstra gang. 30 år er lang tid og ofte skal der ikke mange ekstra kroner til for at “skære" lidt år af.

    Ydelsen ud fra de oplysninger du giver os er ydelsen ca. 5.700 hver måned over 30 år og med 25 år skal du kun af med 300 kroner mere om måneden.

    Renteudgiftene for henholdsvis 25 og 30 år er

    25 år = kr. 1.004.993
    30 år = kr. 1.253.420

    Vel og mærke hvis renten ikke ændre sig de næste 30 år.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.