aldersopsparings-garanti

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • nielsensForfatter
    Indlæg
  • #94066
    nielsensForfatter

    Kan man være sikker på, at kapitalpensionens afløser – aldersopsparingen – nu også er omfattet af indskydergarantien ud over de 100.000 euro. Jeg kan ikke se det oplyst på officielle netsider, og uden den garanti tør jeg ikke overføre min pensionsopsparing til Basisbank, der ellers giver en pæn rente.

    #203704
    Mr RForfatter

    Ja det kan du godt være sikker på

    #203706
    nielsensForfatter

    Kan du give mig en officiel side, hvoraf det utvetydigt fremgår. Jeg er blevet skeptisk, siden konverteringen af kapitalpenson til aldersopsparting blev indført. På min egen kapitalpension i PFA har der været tab fra konverteringsdatoen 1. nov. og til årsskiftet, og dertil kommer diverse gebyrer. Før garanterede PFA trods alt 2 % p. a. før PAL. Nu er der ingen som helst garantier. Måske blev ordningen kun indført for at lette situationen for pensionskasserne. Ja, jeg ved det ikke, men tanken er nærliggende.

    #203714
    Mr RForfatter
    #203716
    nielsensForfatter

    Citat: “Det er herefter Fondens fortolkning, at der er tale om en ændring af den eksisterende fuldt dækkede ordning for kapitalpensioner." Ja, og hvad så, hvis Højesteret en dag når til en anden fortolkning?

    #203718
    Mr RForfatter

    Fonden er dem der deler penge ud og de har besluttet at Aldersopsparing skal svare til en Kapitalpension hvad angår dækning.

    Hvem kunne du forstille dig, der ville tage det til højesteret ?

    Dem der skal modtage pengene ?

    #203720
    Mr RForfatter

    Og hvis det så kom for retten hvad argumentation kunne der så bruges for at omgå denne meddelelse på Fondens egen hjemmeside ?

    Jeg kan ikke under nogen omstændigheder forstille mig et scenarie hvor dette kunne omstødes.

    Men det jo dine penge så du kan gøre med dem hvad du vil.

    #203730
    nielsensForfatter

    Jeg kunne godt forestille mig en bank i økonomisk knibe, der ville forsøge sagen prøvet ved Højesteret.

    #203734
    Mr RForfatter

    Hvad skulle banken få ud af det ?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.