Uvildig rådgivning – hvordan er kvaliten m.m.?

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Indlæg
  • #203848
    Den interesseredeForfatter

    Kære alle,

    Er der nogen der konkret ved hvilke papirer uvildige rådgivere aktuelt anbefaler en at købe? Jeg er selvfølgelig klar over, at det afhænger af en alder, fri midler kontra pensionsmidler, tidshorisont osv, men kom alligevel med noget input, tak
    Mvh
    Den Håbefulde

    #203852
    MichaelForfatter

    Hvis du spørger 10 rådgivere om hvilke papirer du skal købe får du formentlig 10 forskellige svar. Der er ingen genveje til en nem værdipapir-gevinst

    #203854
    Den interesseredeForfatter

    Det har du nok ret i, men derfor vil jeg nu gerne se forslagene alligevel – så skal jeg nok selv sortere.
    Derfor gentager jeg:
    Er der nogen der konkret ved hvilke papirer uvildige rådgivere aktuelt anbefaler en at købe? Jeg er selvfølgelig klar over, at det afhænger af ens alder, om det er frie midler eller pensionsmidler, ens tidshorisont osv,
    MEN KOM ALLIGEVEL GERNE MED NOGET KONKRET INPUT, tak.
    Mvh
    Den Håbefulde

    #204060
    Den interesseredeForfatter

    Kære alle

    Fra en anden tråd har jeg sakset nedenstående:

    Til konkret inspiration hvis du vil købe pensionsETFere.

    Nedenstående Ishares ETF-ere anvender SAXOBank pr.12.1.2014 i passende blandinger (der naturligvis afhænger af ens risikovillighed og tidhorisont m.m.) i deres forslag til optimale pensionsporteføljer.

    OBLIGATIONER TICKER

    Euro statsobligation 1-3 år IBCA
    Euro statsobligation 7-10 år IBCM
    Euro inflationsindekseret stat IBCI
    Euro Investment Grade IBCS
    Euro High Yield EUNW
    Emerging Markets stat (lokalvaluta) IUSP

    AKTIER TICKER

    MSCI World IQQW
    MSCI Minimum Volatility IQQ0
    Emerging Markets IQQE

    Hvis du har andre KONKRETE ETF-forslag, så skriv endelig.

    Som bekendt kan ETF-ere være en glimrende investeringsmulighed, hvis man vil have et højere udbytte, end bankers puljeløsninger sædvanligvis tilbyder.

    Mvh
    Den Håbefulde

    #204656
    Den interesseredeForfatter

    Nye læsere? Eller bare nye input?
    Skriv gerne om trådens emne, tak.
    God weekend.

    #204658
    Den interesseredeForfatter

    Til inspiration for evt. interesserede:
    Kundeaften, se her
    http://www.miranova.dk/

    #204922
    Den interesseredeForfatter

    Nye input?
    Skriv gerne om trådens emne, tak.
    God weekend.

    #205384
    Den interesseredeForfatter

    Til venlig orientering:

    Politikkens privatøkonomiske rådgiver anbefaler bl.a. nedenstående i sin brevkasse d.3.3.2014:

    “Konklusionen af langt de fleste studier, der er lavet på området, er da også ganske klar. De aktive investeringsforeninger giver mindre afkast til dig som investor end en passiv investeringsforening, når omkostningerne medregnes.

    Det samme konkluderede Nationalbanken, da de undersøgte markedet for investeringsforeninger: »….aktive investeringsafdelinger [har] svært ved at levere et positivt merafkast. De få afdelinger, der eventuelt formår at slå benchmark i fremtiden, er meget svære at identificere. Omkostningsniveauet kan til gengæld identificeres på forhånd, og det har en signifikant effekt på investors endelige afkast«.

    Kort sagt. Hav øje for omkostningerne, og tjen flere penge til dig selv".

    Det er er bl.a. derfor jeg selv køber velvalgte ETFer (for pensionsmidler) – f.eks. nogle af dem jeg har nævnt i denne tråd.

    Har du tid, lyst og råd, så kom i gang nu! Held og lykke.

    #207376
    Den interesseredeForfatter

    Investering i ETFere for FRIE midler.

    Nogle fakta og et spørgsmål til sidst:

    Som bekendt er det fint at investere i ETF’er med obligationer for frie midler, medens det er IKKE (af skattemæssige årsager) er en god ide at investere i ETFere med aktier for frie midler.

    Hvis man holder sig til ETF’er med obligationer, vil skattesatsen være den samme uanset om man bruger ETF’er eller danske fonde med obligationer, men der er forskel på, hvornår skatten afregnes.

    Hvis man køber ETFere for frie midler, behøver de IKKE at være UCITS godkendt (men husk, at køber du ETFere i aktier for pensionsmidler, så SKAL ETFerne være UCITS godkendte!).

    Valutaen og børs er uvæsentlige i sig selv, men ETF’ens domicil (land) skulle efter sigende være afgørende skattemæssigt set.

    Mit spørgsmål er derfor:
    Er der nogle der ved, hvilke domicillande der er attraktive at investere i, givet man investerer i ETFere for FRIE midler, og er der nogle der ved hvilke domicillande man skal holde sig fra (givet man investerer i ETFere for FRIE midler)?

    #207380
    HalliHalloForfatter

    Det er vist din helt store interesse med de ETF, idet du nu har skrevet om det i utallige tråde efterhånden, og det samme spørgmål bliver stillet i flere tråde samtidigt, hvilket jo ikke er med til at gøre det mest overskueligt.

    Mon ikke Morten svarer på det?

    #209894
    Den interesseredeForfatter

    Kim Valentin deltog i den forgangne uge i Millionærklubben. Her synes jeg ikke han imponerede.
    Har nogle hørt ham sige noget fornuftigt om ETFere? I givet fald hvad?

    #229046
    Den interesseredeForfatter

    Vedr. ETF-ere, Miranova, Optimal Invest og Danske Banks June.

    Kunne Miranova være mere åbne?
    JA, der er plads til forbedring!

    Hvorfor kan almindelige mennesker f.eks. ikke se hvilke konkrete ETFere Miranova anvender i en given portefølje, så man selv får chancen for at vurdere de af Miranova anvendte ETFere?

    Hos Miranovas ”konkurrenter” f.eks. Optimal Invest og Danske Banks June er dette i høj grad muligt.
    Hvorfor er Miranova ikke mere åbne/transparante på dette punkt?

    ÅOP hos Optimal Invest og Danske Banks June er også – for sammenlignelige produkter – blandt markedets laveste og så vidt vides endda en del lavere end hos Miranova.

    Aller billigst er det vel at vælge gør det selv ETF-måden!

    Til FRI OG GRATIS INSPIRATION foreslås derfor f.eks. nedenstående ETF-pensionsfportefølje købt og opbevaret hos Nordnet:

    AKTIER:
    iShares Core MSCI World UCITS ETF EUNL 16 %
    iShares Core EURO STOXX 50 UCITS ETF CSSX5E 15 %
    iShares Core S&P 500 UCITS ETF CSPX 10 %
    iShares Core MSCI EM IMI UCITS ETF EIMI 7 %
    iShares Core MSCI Pacific ex Japan UCITS ETF SJPA 5%
    db x-trackers MSCI Europe Small Cap Index UCITS ETF (DR) 1C (EUR) DX2J 4%
    iShares European Property Yield UCITS ETF IPRP 4%
    ROBO Global@Robotics and Automation GO UCITS ETF (EUR) IROB 4%

    OBLIGATIONER:
    iShares Core Euro Government Bond UCITS ETF EUNH 15 %
    iShares Core Euro Corporate Bond UCITS ET IEAC 15 %
    iShares Euro High Yield Corporate Bond UCITS ETF EUNW 5%

    KUNNE OGSÅ OVERVEJE/BOBLERE:

    db x-trackers Stoxx Europe 600 ICITS ETF (DR) 1C (EUR)
    db x-trackers S&P Global Infrastructure UCITS ETF 1C (EUR DX2E
    iShares Global Water UCITS ETF (EUR)
    iShares MSCI Europe Minimum Volatility UCITS ETF (EUR)

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.