RKI

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87456
    AnonymForfatter

    ja mange snakker om RKI men hvor mange kan gøre noget ved det problem at man er i RKI ja det er der ikke mange der kan og de råd jeg har læst ind til vider ja det lyder dyre ind man har råd til eller lyder bare som om man snakker bare for at snakke men der er ikke en der har kommet med et råd som man kan bruge til en dyt skid jeg syntes selv det er noget skidt at være i RKI jeg har været der i mange år og jeg er os træt af at man ikke kan låne noget men hvis man nu tænker over det ja så var det måske en ide at komme af med sin gæld ved at betale det det koster og ikke bare ligge regningerne væk hver gang de komme ind af døren men måske prøve at lave en aftale med dem man har reningen hos ja jeg snakker som jeg har forstand men nej jeg lige så håbløs som alle de andre der prøver at komme ud af RKI det er svære end man regner med for vil jo os godt leve lidt mvh bubi ps håber ikke det støder nogle det her brev ville bare sige hvad jeg føgler om det hele med RKI

    #109050
    MichaelForfatter

    Vi er jo mange her, som har forsøgt at komme med gode råd, så du har vist ikke læst ordentligt efter. Iøvrigt er din indgangsvinkel forkert: Det handler ikke om at komme ud af RKI, men om at komme ud af gælden og det er nok nærmere her, at vi taler forbi hinanden. Nogen (mange her på debatten) ønsker blot at komme ud af RKI så de kan stifte ny gæld – hvorfor ved jeg egentlig ikke. Forsøger man at komme med råd der løser problemerne permanent, ja så får man en overhaling af diverse debattører der mener, at man er nedladende og bare skal holde kæft, selvom rådene er velmente og (efter min mening) rigtige. Jeg må indrømme, at jeg er meget overrasket over at så mange indlæg handler om RKI og dyb gæld. Står det virkelig så skidt til her i landet? Økonomien skulle efter sigende buldre derudaf og arbejdsløsheden har aldrig været lavere.

    PS: Overvej lige at bruge sådan nogen her i dine indlæg: punktummer.

    Og så venter vi bare på angreb på mit indlæg…

    #109052
    AnonymForfatter

    du har har sikkert ret med hensyn til det med at komme ud af gælden hmm men er det ikke det samme som at komme ud af RKI fordi det plejer jo lige som at følges ad hos de fleste men som sagt syntes jeg stadig ikke der er så gode råd så man vil prøve dem de råd som der er kommet med fordi de fleste råd lyder bare på mere gæld i mine øre og nej michael ikke alle de punktummer det har jeg ikke råd til he he 😀

    #109054
    AnonymForfatter

    jeg stiller mig lige i skyttegraven ved siden af Michael.

    der bliver fokuseret utroligt meget på alle mulige krumspring og alternative lånemuligheder på trods af RKI og Visa Electron og hvad det altsammen hedder.

    hvis der blev lagt den samme energi i at få afviklet gælden ville det være hjælp til selvhjælp.

    #109056
    MichaelForfatter

    Jeg har da på intet tidspunkt reklameret for at man skal stifte mere gæld?! Prøv lige at læse indlæggene igennem igen.

    #109068
    AnonymForfatter

    Det var en joke Michael – han har ikke råd til de punktummer du efterspurgte 🙂

    Det gode råd og den eneste farbare vej – som flere også har skitseret:

    – Få et klart overblik over alle gældsposter.

    – Lav en liste med posternes rente, månedlige betaling etc.

    – Lav et 100% realistisk budget, barberet for al unødig “luksus" – uden betaling på lånene.

    – Såfremt budgettet efterlader tilstrækkeligt overskud til at det er realistisk at betale lånene tilbage – så puttes alt overskud/råderum direkte ind i afbetaling af lånene.

    – Prioriter lånene således at afbetalingen fokuseres på de dyreste lån først.

    – Kan budgettet ikke hænge tilstrækkeligt sammen til, at der kan betales noget af på gældsposterne ud over renter, er det bedste råd formentlig at forsøge at få lavet en frivillig akkord med kreditorerne på et realistisk niveau. Eksempelvis en advokat med speciale i gæld kan hjælpe med at stable en sådan frivillig akkord på benene. En advokat vil typisk afholde et indledende møde gratis, og derefter give en pris for at udføre opgaven – det kan meget let være pengene værd.

    Det kommer selvfølgelig helt an på den individuelle situation. Sommetider kan der være noget af værdi, et hus – en bil etc, som kan sælges og bruges til at betale gælden. Sommetider kan indkomst/gæld have et forhold, hvor et seriøst budget kan få banken med på at samle gælden til en fornuftigere rente hos dem og derved betale al den dyre gæld (og dermed RKI registreringerne ud). Andre gange igen, er hullet så dybt at vi mere er ovre i nødplaner for prioriteret tilbagebetaling, frivillige akkorder osv. M

    Men, det er stort set altid muligt at lave en eller anden form for aktiv planlægning henimod en tålelig løsning / afvikling af gælden.

    Hvis formålet er gældsafvikling og en lysere økonomisk fremtid, så er det altsammen fornuftigt, og at komme ud af RKI har jo unægteligt en række positive sideeffekter, udover muligheden for gældsstiftelse. Eksempelvis kan der spares massivt på forsikringer, forholdet til banken bliver lettere, køb af egen bolig kunne blive en mulighed ude i horisonten engang osv. Til gengæld – hvis det blot drejer sig om forbedret kreditværdighed, så der kan stiftes ny gæld, så er hele manøvren omsonst, da problemet uvægerligt genopstår med lynets hast.

    #109272
    AnonymForfatter

    tag jer lige sammen folk råber om hjælp og i hakker dem ned.. syntes lige i skal slappe af også dig michael

    #109572
    AnonymForfatter

    Indlægget er slettet af redaktionen, da det ikke lever op til Mybanker.dk’s retningslinier.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.