Er det realistisk at skifte bank?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94016
    AnonymForfatter

    Hej 🙂

    Jeg er kunde i Danske Bank og har været det lige siden de købte Bikuben i 2001. Jeg er studerende og er netop i denne stund ved at afslutte mit bachelorprojekt.

    Jeg har skrevet til min bank for at høre om jeg kunne få et ydelsesfrafald på min afbetaling af min andelosboliglån i to måneder, da jeg i januar ikke får SU men kun løn, men har fået hvad jeg selv mener er et lidt hårdt svar.

    Jeg betaler 1400 kr. af på mit boliglån (som er på 470000) hver måned, derudover betaler jeg selvfølgelig renter. Jeg har aldrig haft problemer med at betale til tiden, og sætter gerne ekstra penge over til mit lån hvis jeg har mulighed.

    Jeg har en kassekredit på min lønkonto på 5000, ellers har jeg ingen andre lån.

    Jeg er studerende, og har et godt studiejob hvor jeg bliver betalt godt.

    Jeg er godt klar over at jeg som studerende ikke er en god kunde, men jeg har informeret banken om at jeg fra januar får udbetalt hvad der svarer til ca. 15.000 om måneden, og det kun drejer som om disse to måneder. Derudover har jeg informeret at jeg flytter ind til min kæreste til februar og derfor også vil få færre udgifter, og at min andelsbolig skal sælges til salg, og at den er mere værd end jeg har lån for.

    Jeg har modtaget et svar fra banken om at de kan hjælpe mig de to måneder hvis:

    Jeg nedlægger min kassekredit på 5000 og den bliver lagt oven i mit andelsboliglån, og at jeg får et visaelektron i stedet for mit dankort.

    Jeg er klar over at jeg har haft overtræk enkelte måneder, men har dog altid informeret banken inden de har skrevet til mig.

    Nogen som tror det ville være realistisk at skrifte til en anden bank? Eller vil de fortælle mig det samme?

    Hilsen

    Den lidt frustrerende studerende 🙂

    #202924
    testForfatter