Overførelse mellem privatkonto og virksomhedskonto (APS)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • QuesForfatter
    Indlæg
  • #94003
    QuesForfatter

    Er det lovligt at en bank overfører penge fra min private konto i banken, til at dække underskud på min virksomheds konto som er er et aps selskab?
    Dette har jeg nu oplevet i 2 forskellige banker, at hvis der er underskud på virksomhedens konto, så trækker de pengene fra min private konto, uden min tilladelse, og med mit navn som indbetaler.

    Kan dette være lovligt? Da jeg i teorien ikke ejer virksomheden men blot er direktør.
    Jeg har sågar oplevet at de har har gjort det den anden vej rundt også, altså lavet et ulovligt anpartshaverlån på mine vegne, for at dække et privat underskud på min konto!

    #202810
    testForfatter

    Nej det virker umiddelbart mystisk. Hvad siger din revisor og har du bedt om en forklaring fra banken. Evt en samtale med deres jurist ? Banken må jo kumme forklare hvordan de ser deres lov hjelm til det de gør? Har du evt i forbindelse med dine aftaler med banken aftalt en personlig hæftelse?

    #202816
    pppedeForfatter

    Hvis du nu sørger for ikke at trække over, så ville spørgsmålet slet ikke været opstået. Hvorfor forholder du dig ikke til dette i stedet?

    #202822
    testForfatter

    Spørgsmålet er jo ikke om en person trækker over eller ej men at formålet med de forskellige virksomhedsformer fra enkelt mandsvirksomheder til a/s over intresentsekskaber ApS også videre netop tilbyder forskellige muligheder for at rejse kapital . Pppende. Tagrende dit argument til det ekstreme skulle aktie ejere så hæft med mere ind deres aktie.kapital?

    Men jeg synes det kunne være interesant at vide hvad banken havde af svar.

    #202824
    AnonymForfatter

    Du bør starte med at spørge banken om en forklaring.

    Når dette er sagt, er dit ApS og du 2 forskellige juridiske enheder, og banken kan derfor IKKE overføre penge fra din konto til dækning af overtræk på Aps´s konto. Banken kan derimod godt hæve penge på en af dine egne konti til at dække overtræk på en anden af dine konti eller til dækning af restance på dit udlån – kaldes modregning.

    Men spørg nu banken, og vendt så eventuelt tilbage her, når du har fået bankens svar.

    #202900
    QuesForfatter

    Jeg har ikke lavet overtræk på min virksomhedskonto.
    Der blevet hævet penge, uden dækning. Fordi banken valgte at køre dem.

    Og problemet er ikke at jeg nu skal betale, men havde det været omvendt, at de havde hævet penge på min APS konto, for at dække mit private underskud, så havde banken været skyld i at jeg skulle forklare SKAT, hvorfor jeg havde lavet et ULOVLIGT anpartshaver lån.

    Jeg skal tale med banken i morgen Onsdag, og vil vende tilbage med svar derefter.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.