Hvor køber man guld i Danmark?

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94002
    AnonymForfatter

    Guldprisen er efterhånden ved at være tilbage til samme niveau som i starten af 2010 http://www.kitco.com/scripts/hist_charts/yearly_graphs.plx

    Jeg overvejer at investere i guld. Det er ikke noget jeg har prøvet før. Jeg læste et tidligere debat-indlæg her hvor folk anbefalede at købe online http://www.mybanker.dk/debat/privatoekonomi/5241-investering-i-guld

    Men det jeg vil høre jer om er om ikke der findes nogle fysiske steder i Danmark hvor man kan købe guld? Det ville jeg have det bedre med. Skal man evt gå til tandlægen og be om en guldkrone? 🙂

    #202794
    Lars KrogForfatter

    Jeg har fornylig solgt guld hos http://www.vitusguld.dk
    Til det er de i hvert fald mere end godkendt.
    Jeg vil tro, at de er lige så skrappe til at sælge også

    #202802
    HalliHalloForfatter

    Hvis ikke du kan finde de rigtige steder at købe guld, så skal du holde fingrene fra det.

    Men du ved at du kan købe det hos tandlægen, så det var da en mulighed.

    #202808
    AnonymForfatter
    #202844
    AnonymForfatter

    Tavex og Vitus Guld er klart de bedste på markedet hvad angår investerings guld.

    Personligt har jeg selv købt hos Vitus Guld da de har billigere priser end Tavex og fik samtidig rådgiving omkring guld generelt og en god kop kaffe undervejs.

    Barrerne jeg fik var stemplet med et løbenr og et ægthedsbevis og selve tiden der gik fra bestilling til afhentning var også rimelig hurtigt.

    jeg tror personligt at vi kan forvente at se Guldet stige igen i 2014/2015 da USA har så mange økonomiske problemer at deres Tapering nok ikke vil slå igennem. Kina og Rusland er så småt igang med tiltag for at distancere sig selv fra Dollaren. Generelt kan man sige at det aldrig er en dum idé at sætte sine penge i noget fysisk, da alt fungere Online i dag, er man som borger meget afhængig af teknologien.

    #202914
    Mikey 68Forfatter

    Hvordan forholder man sig rent skattemæssigt ved investering i guld?

    Altså hvis jeg køber for 100.000kr guld i dag og om 10 år sælger det til 200.000kr, skal jeg så beskattes af en fortjeneste på 100.000kr eller?

    #202918
    AnonymForfatter

    Jeg har været inde hos Vitus Guld og kan kun tilslutte mig at det var en meget god oplevelse. God guldpris og god service.

    Jeg tror også selv at det her er en ‘gylden hvile tid’ og det er derfor jeg lidt er igang med at få mine penge ud af det almindelige valutasystem. Inde hos Vitus gav de mig også et link til 500plus.dk som jeg ikke kendte i forvejen. Jeg tror jeg vil bruge det sted til at lægge en portion af min investering i virtuel guld og evt Bitcoins.

    #203017
    RedaktionenForfatter

    Bitcoins er netop blevet afvist som en seriøs betalingsmiddel af bank of china. Mybanker er af den holdning at bitcoin er et pyramide spil og vil her gerne advare mod at købe bitcoins.

    #203018
    RedaktionenForfatter

    Bitcoins er netop blevet afvist som en seriøs betalingsmiddel af bank of china. Mybanker er af den holdning at bitcoin er et pyramide spil og vil her gerne advare mod at købe bitcoins.

    #212922
    AnonymForfatter

    Købte 2 Australske Guld Nuggets i går hos den lokale guld pusher, den eneste i Århus, måtte bløde 3250 kr for 2 mønter? En på 1/10 oz og en på 1/25 oz på 999.9 karat? Men har efterhånden brugt en formue derinde og ser først nu at man kan sparre en del penge ved at købe det online? Ok risikoen, men sørger man for forsikring og et ordentligt transportfirma? Men kan da allerede regne ud jeg kunne have fået en ½ oz for de samme penge hos Vitus investerings guld? Han ville til at sælge mig en sjov lille ting (Syntes han selv?) 2 stykker der var klippet af en barre, det eneste der var tilbage var barrens nr, hverken karat vægt, nada, 2 stykker guld som kunne være lige fra 8 karat til finguld? Gælder det guld, så stoler jeg på meget få, da jeg har set hvad det kan gøre ved folk og hvad de kan finde på, det er noget ondt samtidig dragende ved det metal, men en god hobby som måske giver afkast hvis man finder en ok forhandler!

    #212924
    AnonymForfatter

    Tand guld, tandlægerne ved godt hvad de vil have for det, og som regel beder folk om at få det med sig! Men køber du hos tandlægen, er jeg sikker på fortjenesten er meget lille? Hvis der er nogle fortjeneste? De køber selv og kender priserne, har set 2 kg sølvbarre hos en Tandlæge a 1 kg stykket, køber de guld sådan? Så får du det nok til guldprisen! Men har aldrig prøvet, så var da en mulighed?

    #212928
    Mikey 68Forfatter

    Hvis man køber “sjove små ting" af en professionel guldhandler (eller tandlæge) i håb om at gøre en god handel, så vil jeg næsten garantere at man ender med det modsatte (af en god handel) – af præcis de samme årsager som du selv nævner 🙂

    Køber man guld som investering og ikke interesserer sig for samlerværdien; men kun metalværdien, så vil jeg klart anbefale at holde sig til officielle mønter med en kendt vægt, renhed og ikke mindst fra en anerkendt producent og forhandler.
    Fx Krugerrand, Maple, Eagles og Philharmoniker – de er velkendte overalt og lette at sælge igen… og premium på de mindre samlerserier er ofte for høj

    Køber man barrer, så er det vigtig disse er i forseglet emballage – og jeg vil derudover undgå “no-name" produkter og holde mig til klassiske brands som PAMP, Valcambi, Credit Suisse, Argor Hereaus m.fl. – og igen holde mig til anerkendte forhandlere…

    Gode deals på Ebay til langt under spotpris er noget vi alle drømmer om og hvis de eksisterede kan du være sikker på andre har set dem også og så ender vi tæt på spotprisen alligevel 😉

    #399373
    JohanowitzForfatter

    Jeg faldt lige over denne kommentar længere oppe i tråden fra Mybankers redaktion i 2013.

    "Bitcoins er netop blevet afvist som en seriøs betalingsmiddel af bank of china. Mybanker er af den holdning at bitcoin er et pyramide spil og vil her gerne advare mod at købe bitcoins."

     Av min arm – det var på et tidspunkt hvor 1 BTC kostede 135 usd, idag står en BTC i ca. 27.000 USD – dvs. et afkast på lige godt 20X. Håber ikke der var alt for mange som fulgte dette råd.

    Hvad er egentlig MyBankers holding til BTC her i 2023? 

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.