nedskrivning af lån ved indfrielse.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93997
    AnonymForfatter

    Jeg har et forbrugslån på knap 64.000 med en rente på omkring 10 procent eller lign. Jeg betaler kun 1315 pr md på lånet da jeg er studerende. Med tanke på at afbetalingen skulle op, efter endt uddannelse. Men nu har jeg arvet nogle penge og har mulighed for at lukke min kassekredit på 45000 samt mit forbrugslån. Spørgsmålet fra mig er : Kan man med få noget ud af at spørger banken om man kan få nedskrevet noget af gælden, nu den bliver indfriet?

    #202722
    MichaelForfatter

    Svaret er ganske enkelt: Nej. Banken forærer ikke bare penge til deres kunder.

    #202726
    BangeeForfatter

    Banken “taber" jo penge ved at du indfrier din gæld, så rabat skal du ikke regne med

    Nogle banken tager endda gebyr for indfrielse før tid

    #202732
    AnonymForfatter

    Hele lånets beløb er jo iberegnet renter, derfor ingen belæg for at bede om mere skulle man mene!?

    #202734
    AnonymForfatter

    Renter er noget der bliver tilskrevet løbende og er IKKE ilagt hovedstolen.

    #202738
    MichaelForfatter

    Anita

    Spørg dig selv om følgende: Hvorfor skulle banken gå med til at nedskrive gælden når du har pengene til at indfri det fulde beløb? Ville du selv acceptere kun at få 10.000 kr. tilbage hvis du have lånt 15.000 kr. ud og du vidste at vedkommende havde det fulde beløb stående på kontoen?

    Der er enkelte tilfælde hvor banken nedskriver en gæld, men i såfald skal gælden være temmelig gammel og misligholdt i mange år. Derudover skal gælden være forsøgt inddrevet via fogedretten og dér er du jo slet ikke.

    Betal din gæld og glæd dig over at være blevet gældfri med ét slag. Det er ikke mange i din situation der kan gøre som du kan.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.