Oversigt, overførsels-gebyr.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93987
    AnonymForfatter

    Hej mybanker’s.

    Super informativ side. Håber at den også kan gøre mig lidt klogere på følgende…
    Jeg står og skal skifte bank, da jeg er stærkt utilfreds med min nuværende (Nordea), og derfor søger videre.

    Jeg laver ofte overførsler til udlandet, i forbindelse med min mindre virksomhed, og vil derfor meget gerne have en bank der tager et fast gebyr for dette.
    Hvor om alt er, synes jeg godt nok at det er svært at gennemskue gebyrerne hos de forskellige, så tænkte på om der ikke fandtes en side/oversigt, da havde linet det op på en overskuelig måde?

    Håber at i kan gøre mig klogere..

    #202604
    testForfatter

    der er nok ikke anden ind den slagen vej over opslag på nettet og gennemlæsning er gebyre regler.

    der bruges også forskellige måde at regne veksel kurs ud på så vidt jeg ved, så det skal du også ha med.

    #202624
    AnonymForfatter

    Tak for dit indlæg.

    Hmm…Ja, tænkte desværre nok at der kun var den hårde måde, at finde ud af det på.

    Men det undrer mig faktisk lidt, når man tænker på alle de databaser/sammenligninger der findes rundt om på nettet.
    Så det kunne være at man var heldig…

    #202692
    AnonymForfatter

    Det hedder valutamarginal
    http://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-VILKAAR-FAKTAARK/Betalinger/Valutamarginaler-paa-betalinger-til-og-fra-udlandet.pdf

    søger du Google findes flere http://www.jyskebank.dk/wps/portal/jfo/produkter/valuta/marginaler

    eks. Nationalbankens kurs + valutamarginal for pg. bank + et gebyr 15-20 kr på en SHA Euro overførsel det samme den anden vej

    #202694
    AnonymForfatter

    Jet45: Hmm…Er valutamarginal ikke kun noget der spiler ind, ved køb/salg af valuta?
    Jeg mener, jeg skal jo blot overføre fra én bank, til an anden (udenlandsk)…

    #202710
    HalliHalloForfatter

    Carmod, der bliver også lagt lidt til middelkursen ved en bankoveførsel, men dog minimalt i forhold til ved køb af valuta i banken, da man her ofte lægger 1-2% oveni udover et ekspeditionsgebyr.

    Hvis du er en rigtig god kunde og laver mange oveførsler, så kan du muligvis forhandle dig til bedre priser end det der står på bankens prisliste. Men helt gratis kan de jo ikke gøre det.

    I Sverige skal du dog ikke betale 15-20 kr. pr. gang ved en EU-Overførsel, selvom de heller ikke har Euro. Det besluttede Sveriges socialdemokratiske regering for nogle år tilbage. Danmark havde desværre en borgerlig regering med Bendt Bendsen som ansvarshavende, og han gave de danske banker lov til at tage gebyr. Tilgæld deltog han i fine jagtture m.v., og fik på den måde ud noget af det, men bare ikke os forbrugere.

    #202784
    AnonymForfatter

    Når du overfører fra en dansk bankkonto, skal beløbet veksles eks. til Euro, derfor SKAL der betales valutamarginaler.

    Ved overførsel fra en Østrigsk Bank til en Tysk betaler jeg 0,30 Euro fordi begge lande har EURO

    Nu har Danmark ikke EURO, og får det aldrig, derfor er det MEGET dyrere at leve og bo i Danmark.

    Kontantvaluta er noget helt andet og til et MEGET højere gebyr

    #202800
    HalliHalloForfatter

    Mon der findes et land, som JET45 ikke har en konto i? Ja, jeg spørger bare.

    Danmark skal nok få EURO på et tidspunkt, men det bliver nok ikke i hans levetid JET45!

    Om det er dyrere at leve i Danmark fordi man ikke har Euro vil jeg da også betvivle.

    Nu har danskere generelt også højere lønninger end i mange andre lande, så alene af den grund vil priserne selvsagt være højere.

    #202812
    AnonymForfatter

    Tak for alle jeres svar.

    Kan se at det umiddelbart er væsentligt flere faktorer der spiller ind, end jeg lige regnede med.
    Jeg laver ikke MANGE overførsler, men måske 2-5 gange om ugen, så det er ikke fordi jeg er en “stor-bruger" på den front.

    Jeg tror at jeg vil vælge en bank ud fra hvad jeg finder mest praktisk ifht placering og (bruger)venlighed. Så må de gebyr-marginaler der måtte være, tages med.

    #202818
    Mikey 68Forfatter

    Carmod, hvis dine modtagere kan benytte det, så kan du overveje Paypal.

    Vi bruger det i stor stil hos os, hvor vi har en konto hos Paypal, som vi overfører penge til fra egen bank og så betaler vi vores leverandører på deres Paypalkonto.

    Det er gratis at overføre mellem Paypal konti; men læs lige det med småt – der er lidt gebyrer afhængig af hvad du bruger af deres services og vekselkursen er måske anderledes end gennem din bank.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.