bengene bundet men aktierne stiger?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87451
    AnonymForfatter

    Hejsa! jeg har min lille opsparing (ca. 45000,-) bundet i alm. brand indtil midt i 2007 til en rente på 3.33% men jeg har igennem længere tid fortrudt jeg ikke købte aktier for pengene… den aktie jeg har fulgt er steget meget på det sidste og jeg må jo hellere slå til mens det går godt ;o) jeg kan ikke rigtig gennemskue:

    1. hvad er omkostningerne ved at opsige aftalen med alm. brand?
    2. hvor er det billigst at købe/have aktien? – når man nu ikke kan benytte div. internet banker da man en under 18 år.

    på forhånd tak!
    //Lasse

    #108972
    AnonymForfatter

    1. læs kontovilkårene på dit fastlåste produkt

    2. den er lidt tricky men det kan lade sig gøre i SkandiaBanken. En af dine forældre skal være kunde i SkandiaBanken og du skal så oprettes om kunde “under" vedkommende. Du vil så kunne oprette et depot i dit CPR nummer under din forældres Netbank (som de jo alt andet lige ikke bruger) og handle for dine egne midler.

    #108988
    AnonymForfatter

    Tak! jeg trode ikke det skulle være trikcy.. ved da at jyske bank ikke har nogen problemer med at lade folk under 18 år, købe aktier.

    #108994
    AnonymForfatter

    SkandiaBanken har heller ikke problemer med at du handler aktier – problemet består i at man i henhold til reglerne på området skal være mindst 18 år for at blive oprettet som selvstændig kunde i en ren internetbank (som SkandiaBanken).

    Held og lykke med kurtagesatser, depotgebyr osv. i Jyske Bank….

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.