Oprettelse af driftskonto

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93972
    AnonymForfatter

    Jeg har en mindre virksomhed der lige er startet.

    I den forbindelse skal denne virksomhed jo have både en nemkonto og en driftskonto – sagen er bare den at jeg er gået personligt konkurs og det er derfor ikke umiddelbart nogen banker der er “interesseret" i at oprette sen sådan konto. Det skal bemærkes at jeg ikke søger om kredit eller kreditkort.

    Er der nogen der ved hvorledes dette kan løses

    #202402
    MichaelForfatter

    Spørgsmålet er måske nærmere hvorfor du stifter en virksomhed når du er gået personligt konkurs?? Dine kreditorer vil omgående tage udlæg i eller kræve virksomhedens værdier konfiskeret eller tvangssolgt via fogedretten.

    Der er ingen bank der vil være interesseret i at tage dig som erhvervskunde så du får ikke noget ud af at fortsætte.

    #202404
    AnonymForfatter

    Jeg ejer det ikke alene og desuden er der ved at blive indgået aftaler med alle kreditorerne.

    #202406
    MichaelForfatter

    Det ændrer ikke noget at du ikke er eneejer. I såfald bliver der bare taget udlæg svarende til din ejerandel og så længe du ikke har en klokkeklar aftale med kreditorerne kan du ikke stifte virksomhed.

    Og som sagt er der ingen bank der vil oprette en erhvervskonto til en konkursramt kunde.

    #202420
    HalliHalloForfatter

    I princippet kan alt ordnes via din eksisterende nemkonto, der er intet krav om hverken en separat nemkonto eller virksomhedskonto for en virksomheder.

    Og husk ingen tager pant i noget som helst uden at sagen har været igennem fogedretten, så du, spørger, skal overhovedet ikke bekymre dig om noget, bare i gang med at tjene penge, så du kan blive gældfri hurtigst muligt.

    Lignende spørgsmål er stillet mange gang før. Prøv at kig i gamle indlæg.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.