Professor: Lad terningen vælge dine aktier

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93939
    AnonymForfatter

    http://finanswatch.dk/Finansnyt/article6129878.ece?ref=epn
    Jeg ved ikke om denne professorer har ret i sin udstedelse. Men det er en interessant holding

    #215136
    AnonymForfatter

    Så lige dette gammel indlæg.

    Den logiske forklaring i hans argument er, at når man køber 20 aktier vil signifikans sandsynligheden være 95%. Det betyder med den adspredelse vil du ramme markeds gennemsnit med 95% chance. Eftersom aktie markedet stiger i snit vil du med stor sandsynlighed tjene på dine aktier, såfremt tidshorisonten er lang nok.

    Aktieanbefalinger og andre smarte værktøjer på markedet er næsten værdiløse og gavner ikke meget. De vil kun bidrage til du klare dig dårligere end markedet. Derfor har professoren helt ret. Er meget svært at slå markedet og især med den grundlæggende viden den almindelige dansker har omkring aktier.

    #215138
    HalliHalloForfatter

    Hej Anders Hasle Nielsen

    Så blev det repeteret på ny, men er vist noget enhver investor er opmærksom på.

    PS: Er du oprindelig inder eller har du bare taget meget sol? Ikke fordi det rager mig, er egentlig sagen uvedkommende.

    #215148
    AnonymForfatter

    Oprindelig thai og adopteret til Danmark da jeg var 1 år. Så skyldes ikke udenlukkende for meget sol 😉

    Jeps enhver investor burde være opmærksom på ovenstående, der er bare mange hobby invester der ikke er klar over det.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.