Hvordan vælger man “den rigtige” pension selskab

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93937
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg har lige nu DIP som pension selskab men jeg ved ikke om det er den optimale. Hvordan vælge I hvilket pensions selskab og ved I om der er nogle selskaber som er bedre end DIP?

    #201884
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror DIP er det helt rigtige for dig, især hvis du er tvunget medlem af en pensionsordningen.

    Med 42 indlæg, beer, må du da vide lidt om økonomi og pension m.v., ligesom ingeniører plejer at have godt check på den slags.

    Normalt er i øvrigt alle medlemsejede pensionsselskaber langt billigere end de kommercielle, som f.eks Nordea pension, PFA og Danica Pension.

    #201890
    MichaelForfatter

    Som sædvanlig når det gælder “råd" fra kontanthjælps-trollen HalloHalli: Ignorér det.

    Læs i stedet denne sammenligning:

    http://www.atp.dk/wps/wcm/connect/c84d90804d8e678abc62fc64c3c32644/faktum_110.pdf?MOD=AJPERES

    Som man kan se så har DIP i perioden 2007-2011 haft et omkostningsniveau på 0,52% mens Nordea, PFA og Danica har taget henholdsvis 0,43%, 0,51% og 0,48%. Alle lavere end DIP som vores kontanthjælpsmodtager påstår. Når man kigger på afkastet så ligger DIP også lavest i forhold til de 3 øvrige.

    #201942
    HalliHalloForfatter

    Beer: Jeg vil advare dig mod at tro på alt hvad Lolle-Michael skriver om at man alene skal gå ud fra omkostningsniveauet efter et selskabs samlede aktiver.

    Prøv f.eks. at gå ind på Nordea Liv og Pensions hjemmeside og få lavet hvad en beregning af hvad det koster det 1. år at komme med i en pensionsordning som privatperson, så vil du nok blive overrasket i forhold til DIPs. Indskudsomkostningerne er i de kommercielle selskaber betydeligt højere end i de medlemsejede.

    Jeg kan tilføje, at DIP har de absolut mest tilfredse kunder blandt samtlige selskaber med et tilfredshedstal på 91%. Mon ikke en højtuddannet civilingeniør eller akademiingeniør ved hvad han svarer på? Det vil jeg da næsten tro.

    Til eksempel har Lollemandens pensionsselskab “Danica" kun en score på 46%.

    Alt i alt undrer det mig at du beer, som civilingeniør eller akdemiingeniør, kan smide sådan et generelt spørgsmål ud på dette site, men det har du sikkert dine grunde til, men helt seriøst er det- efer min opfattelse – ikke.

    #202440
    AnonymForfatter

    jeg ved ikke om dette er det rette forum – og jeg har ikke så stor kendskab til pensionskasser – men er via mit arbejde automatisk tilmeldt Pensam og har førtids- og persionspengene til at stå der, min arbejdsgiver indbetaler også dertil iht overenskomsten – og så er det jeg vil spørge kan jeg selv vælge en anden pensionskasse og få indbetalt til den i stedet for?- og hvordan gør man?
    – og er der nogen der er bedre end Pensam-?

    #202448
    AnonymForfatter

    Ved snart ikke hvad jeg skal gøre, har et forbrugslån på 89000 og blev så skilt og tog en hæld på 100000 med mig for et bolig lån. De har så lavet det hele om til et forbrugslån og betaler 1700kr af om
    Måneden. Min renter er højre end det jeg betaler af pr år så er først færdig om 30 år og skal så betale 750000kr tilbage? Virker det ik voldsomt?? Mvh

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.