Aktier og skat

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • J.O.Forfatter
    Indlæg
  • #93881
    J.O.Forfatter

    Hej

    Jeg ved ikke om dette er det rette forum, men nu prøver jeg.

    Jeg er nybegynder hvad angår aktier, og har købt lidt forskelligt gennem Nordnet for et mindre beløb (5000 samlet).

    Skal jeg indberette til Skat at jeg har købt dem og hvad jeg har givet i pris? Eller skal jeg blot indberette det år jeg sælger nogle af aktierne med fortjeneste/tab? Og hvis det sidste er tilfældet, hvordan dokumenterer jeg så, hvor meget jeg har tabt/tjent?

    Håber I kan hjælpe en nybegynder 🙂

    #201236
    gebyrjagtenForfatter

    Du skal indberette fortjeneste, det år du sælger dem men SKAT har allerede oplysningerne, så du skal muligvis intet foretage. Check hvad skat ved omkring tidspunktet for årsopgørelse. Hvis ikke det hele er med, så står fortjenesten i NORDNET i deres realisationsoversigt.

    #201238
    J.O.Forfatter

    Mange tak for svaret 🙂

    #201398
    gebyrjagtenForfatter

    Skal warrants beskattes som aktier? – altså i rubrikkerne for aktieskat 66 67 osv
    Eller i hvilke tilfælde gælder lagerbeskatning for warrants, idet begge dele er mulige men hvor er skillelinien mellem lagerbeskatning (kapitalindkomst) og realisationsbeskatning for warrants?

    Warrants er en særlige type tegningsretter, der kan anvendes igen og igen, stiger og falder og handles hele tiden og opfører sig som aktier.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.