Samle gæld i forbrugslån – godt eller skidt?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93878
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Jeg har lidt gæld rundtomkring og det vil jeg gerne have samlet og spare lidt penge på renter.

    Nu er spørgsmålet så, om det overhovedet kan svare sig og hvor jeg i så fald vil få mest ud af at låne det (hvilket selskab).
    Det drejer sig om ca 100.000,-

    Jeg er IKKE interesseret i at gøre det igennem min bank, da jeg skal skifte bank så hurtigt som muligt, efter de adskillige gange har røvrendt mig, snydt mig OG brudt deres tavshedspligt.

    På nuværende tidspunkt er jeg HELT gældsfri i 2017, så der er jo ikke længe til. Jeg mangler bare lidt luft i økonomien, efter lønnedgang grundet jobskifte.
    Jeg ønsker ikke yderligere gæld (ekstralån til at give luft) og jegh ar ikke noget imod at det evt bliver et lån med længere løbetid.

    Kan nogen hjælpe mig her?

    (Jeg ønsker IKKE dumme kommentarer som “lad være med at stifte gæld"! De kan jeg ikke bruge til noget!!)

    #201158
    MichaelForfatter

    Du kan ikke få en kreditvurdering og en rentesats herinde hvis det er dét du er ude efter. Det er alligevel kun banken der kan gøre dette og give dig et tilbud.

    Og så skriver du, at du ikke har noget imod at det bliver et lån med længere løbetid, men så er besparelsen jo ligesom forduftet op i samlede merrenter. Den øvelse giver ingen mening ud over at du får en lavere ydelse her og nu.

    Så spørg en bank og forvent et nej. Der er ingen banker der gider kunder med gæld i diverse finansieringsselskaber.

    #201160
    AnonymForfatter

    Det er ikke dét jeg er ude efter, men blot erfaringer på området.

    Nu vil jeg ikke lade det løbe 14 år længere, men måske blort et par år.

    #201162
    MichaelForfatter

    Erfaringerne generelt er:

    1) Det er ekstremt svært at få samlet sin gæld
    2) En bank og ikke et finansieringsselskab giver den bedste rente
    3) Renten på det nye samlelån er ofte meget højt og derved er der ingen gevinst
    4) Den største besparelse fås ved at skære ned på udgifterne og afdrage ekstraordinært på den eksisterende gæld.

    Det er meget sjældent en magisk løsning at samle gæld.

    #201166
    HalliHalloForfatter

    Kontakt dog de billigste banker for at få nogle gode tilbud, så du kan blive gældfri hurtigst muligt.

    Personlig ville jeg dog aldrig rod med det, men blot afdrage mest på det dyreste først, evt. anmod om udsættelse, hvis muligt, med det billigste.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.