Pensionsafkastskat

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #118008
    AnonymForfatter

    Godr råd > Det er da fejlfortolket
    I Pensionsafkastbeskatningslovens §21 stk 2 står der “Pengeinstituttet hæver skatten (fra kontoen) .. selv om der ikke måtte være dækning.." eller med andre ord: Hvis der ikke er nok penge, så SKAL banken bringe kontoen i overtræk. Hvorfor siger du så det modsatte?

    Og hvis banken ikke har tilladelse til at hæve fra andre af kundens konti eller sælge kundens værdipapirer, ja så er der ikke andet at gøre end pænt at bede kunden om at skaffe nogle penge. I det nævnte eksempel har kunder i Vestjydsk bank godt nok accepteret at overtrækket begrænses til to måneder. Det er rimelige vilkår. Tre måneder ville dog have været bedre – udbytter udbetales ofte i marts.

    Det er ‘synd’ for banken at de skal yde disse (små) lån til kunderne til relativt lav rente, men det er loven, og de kunne have valgt at sige nej.

    #118012
    AnonymForfatter

    Sådan som jeg forstår denne debat så drejer det sig om man skal indbetale på kontoen eller bare kan lade den stå i minus…. Her er det jeg siger at der skal indbetales….. En konto må ikke stå i minus – hvis kontoen står i minus vil det også have indflydelse på ens creditrating i banken…..

    #194366
    AnonymForfatter

    det virker ulogisk-hvis man har en kapitalpension og man er heldig og få et afkast eller renter bliver der i december måned trukket pensionsafkastskat af banken og pengene fratrækkes i kapitalpensionskontoen -når man så hæver kapitalpensionen skal der betales 40 % iafgift-skat også af det der betalt 15 % i afgift af en gang tidligere ingen rabat -mon det er rigtigt -desuden hæver banken provision og gebyr også de år med store tab -bankvalg lav risiko troede jeg – så hvor blev forrentningen af ?

    #194396
    HalliHalloForfatter

    Victory, gå dog i seng lidt tidligere, det kunne måske give en lidt bedre humør.

    Du skal kontakte din bank, der kan besvare alle dine spørgsmål om din pensionsorddning.

    Jeg tror i øvrigt at banken har beregnet PAL-skatten rigtigt og betalt den rettidigt her for nogle dage siden.

    #194486
    AnonymForfatter

    tak for råd -er i kontakt med bank har dog fået forskellige svar vedr. ? om deludbetaling i 2011 der så måtte rykkes til 2012 –så jeg vil kontakte skat inden jeg afslutter kapitalpensionen

    #194494
    HalliHalloForfatter

    Ja, du kan kontakte skat inden du afslutter kapitalpensionen. Hvad dette så end betyder!

    Tror dog du får mest ud af at tale med en dygtig bankmedarbejder om dit problem, da vist ingen kan hjælpe herinde på det foreliggende grundlag.

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.