så har sparekassen Kronjylland også indført gebyr på deres små kunder/kontier..

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93856
    AnonymForfatter

    Fik brev her til morgen om at Sparekassen Kronjylland nu også har indført gebyr, på 50 kr. PR. konto.
    Det er som ikke så meget det at de har indført gebyret som jeg reagere på. Det er mere det faktum at der INTET står på deres hjemmeside om det, eller der ikke har været noget i medierne om det, for sjovt nok da det var Danske Bank der gjorde det var fanden løs…
    Men der er jo nok foreskel på hvilke banker medierne helst vil jagte..

    #200886
    AnonymForfatter

    Det her er lidt interessant for mig. Har du mulighed for at gengive den præcise ordlyd i brevet. Hvornår træder det i kraft?

    Er det noget der er gældende for alle deres kunder, eller er det noget der er segmentbestemt.

    Mvh Mads

    #200892
    AnonymForfatter

    der står.
    “overskrift" Kontogebyr på basiskonto fra 1. marts 2014.

    Da det for Sparekassen er forbundet med omkostninger at stille en konto til rådighed, har vi i lighed med en række andre pengeinstitutter besluttet at indføre et kontogebyr på basiskonti. For eksisterende basiskonto vil det fra 1. marts 2014 koste 50 kroner i kvartalet at have kontoen.

    For dig gælder det følgende konti:

    xxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxx

    Det vil desuden koste 30 kroner at hæve penge ved kassen og 30 kroner ved saldoforespørgsler. Husk, du gratis kan hæve penge i vores kontantautomater samt benyttet mobil- og netbank.

    venlig hilsen
    Stine Sørensen.

    #200894
    AnonymForfatter

    hvad en basiskonto indebære, og hvor og hvordan det skære, kan jeg intet finde om på deres hjemmeside.

    for mit vedkommende har det ikke den store betydning, for de par konti jeg har, er kun nogen som har stået der siden jeg brugte banken som “hovedbank", så det er nemt for mig bare at lukke dem og flytte det sidste over til min anden bank (danske bank).
    Undre mig bare over at de kan sende sådan et brev ud, uden at have noget klar på hjemmesiden, eller anden information.

    #200902
    AnonymForfatter

    Er jo måske også en mulighed at de kun sender det til folk som dig selv, som blot har nogle “døde" kontis hos dem.. Tror næppe mange banker har nogen interesse i at have kunder som har deres hoved bank forretninger et andet sted.. Og en god måde at få dem til at tage sig sammen til lukke deres døde kontis, er netop et gebyr som dette.

    Men eller ja.. Det er noget som er kommet for at blive, takke være Danske Bank.. Fremover er der næppe mange banker som gider at spilde deres tid og ressourcer på kunder som de ikke kan tjene penge på.. Så det bliver meget dyrere for bl.a. dem som ikke har så meget at gøre med i forvejen..

    #200906
    HalliHalloForfatter

    Er denne sparekasse ikke en “garant kasse"? Eller er den et A/S.

    Hvis den har garanter, så kommer de jo nok ikke til at betale, så de gør det nok som Danske Bank agter gøre, nemlig at lade den fattige mand betale pæne gebyrer. Det bemærkes her, at det ikke kun er den fattige mand, der skal til lommerne, da ham med kun 700.000 kr. i indskud skal punge ud og vist mere end 200 kr. om året, jeg tror det nærmer sig de 500 kr., når man tager hævegebyrer etc. med.

    Danske Bank gebyrer træder vel i kraft i overmorgen den 1.9.2013. Jeg er spændt på hvor mange der stiller spørgsmål til det, når der er en der stiller spørgsmål om Sparekassen Kronjylland med ikke særlig mange kunder.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.