omkostninger ved at skifte bank

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87431
    AnonymForfatter

    Det kan godt være at man kan spare en hel del ved at skifte til en bank, som har lavere gebyrer og bedre renter. Men jeg er da selv blevet noget overrasket over hvor dyrt det er at skifte.

    Ved skift fra Jyske Bank betaler man eksempelvis op til 500 kr pr depot for en flytning. Der skal da ret mange sparede gebyrer til i den nye bank for at hente det ind…….

    #108582
    AnonymForfatter

    Flytteomkostninger er noget der indgår i forhandlingen med din nye bank (for du forhandler naturligvis først vilkår på plads før du flytter).

    #108588
    MichaelForfatter

    Ja, det er temmelig dyrt at flytte depoter fra JB til en anden bank. I mange tilfælde vil det nok værre bedre at beholde depotet i JB og så blot oprette et nyt i den nye bank. Når man så på et tidspunkt har solgt ud i alle papirer i JB, kan man så lukke depotet – det er gratis.

    #192282
    AnonymForfatter

    hej. man bør ved bankskift sikre sig at den “nye bank" afholder de udgifter som måtte komme -i.e. gebyrer fra Jyske Bank

    #192284
    HalliHalloForfatter

    Jeg har depot i Finansbanken, er der nogen der ved hvad det koster at flytte fra den?

    Kan nogen fortælle mig om det kan betale sig evt. at flytte til Jyske Bank eller anden bank?

    #192286
    AnonymForfatter

    En gode måde er at sige til en kommende bank, at de afholder ALLE udgifter ved skiftet. Er man en totalkunde med både pension, bil, hus og evt. kassekredit, så bør det ikke være et problem. Ellers må man jo finde en anden ny bank… 🙂

    Mvh Jean.

    #192290
    AnonymForfatter

    TOTALKUNDE er det gældsplagede personer, der er fastlåst til deres bank ? Fordi de med formue shopper rundt mellem bankerne for at opnå mest i renter og dels at sikre max indestående ~ 745.000 kr !

    Jeg kunne ALDRIG tænke mig at låse mig fast til en bestemt bank 🙂

    #192308
    thsvForfatter

    Det bliver som boligejer med gæld nødt til, for at få de bedste renter.
    Ja, selv en simpel opsparingskonto med god rente kræver mindst lønindgang i mange banker.

    #192312
    AnonymForfatter

    Ja FIH seneste tilbud på 3.5% på indlån med 3 års binding krævede ikke at du blev
    fuld implementeret kunde.

    thsv , du har mange gode pointer af og til, men du sabler står set alle ned (du må være ret ensom)

    #192314
    AnonymForfatter

    Jeg troede også omkostninger til gammel bank var et ‘forhandlingsemne’ med den nye bank.

    Jeg er lige midt i at skifte hovedbank *) og havde tre med i sidste runde. Ingen af dem krævede nogen forhandling. De sagde bare ‘ja’ da jeg spurgte. I den ene nåede jeg ikkeat spørge før det blev nævnt som en selvfølge. Enhver tyrkisk gadehandler (der jo elsker ‘forhandlinger’) ville få ødelagt sin dag, hvis man kaldte DET for forhandling.

    *) Ja, jeg placerer også de fleste forretninger i een enklet bank. Kun hvor der er andre banker der er bedre får de handelen. ‘Lige så god’ er ikke godt nok til at jeg gider lægge den et andet sted.

    #192318
    thsvForfatter

    Lær dog at læse!

    Hvor skrev jeg alle banker?

    Jeg har skam fint kendskab til FIH-bankens opsparing, men det var mere fleksible produkter med kort binding i andre banker, jeg tænkte på.

    #192326
    testForfatter

    Pas nu på blødtrykket thsv 🙂 . Det er jo et problem for folk med store egoer kun at være omgivet af fjolser

    #192374
    HalliHalloForfatter

    General:

    Jeg fik nu hele 3,75% i forrentning af mit sidste indskud, men jeg er også en rigtig god kunde.

    Og hvorfor kræver FIH ikke helkundestatus? Fordi du ikke kan få udstedt DAN-eller KREDITKORT i denne bank.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.